اهدای مدال طلای کشاورزی ایران به پروفسور ون مونتاگو

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- صبح امروز طی مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی از دکتر مارک ون مونتاگو برنده جایزه جهانی غذا و نماینده این بنیاد در نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی به پاس قدردانی از تلاش‌های او در تامین امنیت غذایی …

صبح امروز طی مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی از دکتر مارک ون مونتاگو برنده جایزه جهانی غذا و نماینده این بنیاد در نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی به پاس قدردانی از تلاش‌های او در تامین امنیت غذایی با استفاده از فناوری‌های نو به‌ویژه مهندسی ژنتیک تقدیر شد. جایزه مدال طلای کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به دکتر ون مونتاگو اهدا شد. این جایزه قبلا به دکتر نورمن بورلاگ، پدر انقلاب سبز کشاورزی و دکتر گوردیو اسکوش، دیگر برنده جایزه جهانی غذا به پاس تولید برنجهای پاکوتاه، توسط وزرای وقت کشاورزی اهدا شده بود.

ون مونتاگو مخترع فن انتقال ژن از باکتری Bt است. امروزه بیش از 181 ملیون هکتار از اراضی دنیا زیر کشت محصولاتی هستند که از این فناوری بهره میبرند.کسب جایزه جهانی غذا، جایزه ژاپن و کسب عنوان بارون از پادشاه بلژیک گوشهای از افتخارات بیشمار وی است.

وی از سال 2014 به عنوان سفیر حسن نیت یونیدو برای تجارت جهانی انتخاب شده است. این دانشمند صاحبنام، تا سال 2004 پر ارجاعترین دانشمند در زمینه علوم گیاهی و جانوری بوده و تا سال 2014 بیش از  50000 ارجاع به آثار علمی وی ثبت شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.