دستیابی ایران به 10 داروی بیوتکنولوژی تا دو سال آینده

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران- دبیر ستاد توسعه زیست‎فناوری معاونت علمی گفت: ایران تا دو سال آینده 10 داوری بیوتکنولوژی را که محصول و ساخت ایران است وارد بازار بین‌المللی می‌کند. مصطفی قانعی دبیر …

دبیر ستاد توسعه زیستفناوری معاونت علمی گفت: ایران تا دو سال آینده 10 داوری بیوتکنولوژی را که محصول و ساخت ایران است وارد بازار بین‌المللی می‌کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌ی تولید داروهای بیوتکنولوژی ایران تا دو سال آِینده 10 داروی دیگر را که محصول بیوتکنولوژی و ساخت داخل ایران است وارد بازار بین‌المللی می‌کند.

وی در ادامه افزود: بیشتر تولید کنندگان فقط به بازار داخلی توجه داشتند و برای صادرات، دارویی تولید نمی‌کردند اما مدتی است که به تولید دارو در عرصه جهانی پرداخته می‌شود و موقعیت‌هایی در این زمینه کسب کرده‌اند.

قانعی با اشاره به تعداد داروهای بیوتکنولوژی خاطر نشان کرد: حدود 160 داروی بیوتکنولوژی وجود دارد که تا دو سال آینده 27 دارو در بازار دارویی کشور قابل دسترسی خواهد بود.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت تصریح کرد: یکی از اهداف ما این است که تولیدات دارویی بیوتکنولوژی ایران به بازارهای جهانی وارد شود و شرکت‌های تولید کننده ایرانی به این افتخار دست یابند.

وی عنوان کرد: از نظر تعداد بیوتکنولوژیست مشکلی نداریم ولی همه آنها فناور نیستند به همین دلیل نیاز داریم تا زیست فناور تربیت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.