انتصاب دکتر نیراعظم خوش‎خلق‎سیما به ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎‎پور- پس از قریب یک قرن مدیریت مردان بر واحد‎های وزارت جهاد کشاورزی، یکی از زنان دانشمند به ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران منصوب شد. طی حکمی صبح امروز از سوی دکتر اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر …

 

پس از قریب یک قرن مدیریت مردان بر واحد‎های وزارت جهاد کشاورزی، یکی از زنان دانشمند به ریاست پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران منصوب شد. طی حکمی صبح امروز از سوی دکتر اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر نیراعظم خوش‎خلق سیما به سرپرستی بالنده‎ترین و پویا‎ترین واحد پژوهشی وزارت جهاد کشاورزی که یکی از ارکان اصلی توسعه بیوتکنولوژی در کشور نیز محسوب می‎شود، برگزیده شد. ریاست این واحد را پیش از این دکتر بهزاد قره‎یاضی، بنیانگذار این پژوهشکده، عهده‎دار بود، که هم‎اکنون ریاست امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی را بر عهده دارد.کارشناسان بر این باورند که با این انتصاب برنامه‎های پژوهشی این واحد تأثیرگذار علمی کشور تداوم خواهد داشت.

دکتر نیراعظم خوش‎خلق‎سیما فارغ‎التحصیل کارشناسی مهندسي كشاورزي از دانشگاه اروميه در سال 1359 و کارشناسی ارشد تغذيه گياهي از دانشگاه هيروشيما، ژاپن در سال 1371 است. وی در سال 1377 موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته فيزيولوژي ملكولي گياهان از دانشگاه هیروشیما شد. در کارنامه کاری وی سوابقی نظیر معاونت پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و قائم‎مقامی این پژوهشکده طی سال‎های 79 تا 84 و همچنین قائم مقامی پژوهشکده از سال‎ 92 تا کنون مشاهده می‎شود. دکتر خوش‎خلق‎سیما همچنین از سال 92 تا کنون مشاور معاون وزیر و رییس دبیرخانه‎های هیئت‎های ممیزه و امنای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بوده است.

شایان ذکر است که این اولین بار است که پژوهشگری از میان بانوان به سمت ریاست یک واحد پژوهشی در بین سی مرکز پژوهشی زیر نظر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، برگزیده می‎شود. انتخابی از سوی محمود حجتی که جدا سنت‎شکنانه و در خور تحسین است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.