قربانی: محصولات‌ تراریخته فرصتی برای حضور در بازارهای‌ جهانی

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خانه ملت- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با مثبت ارزیابی کردن تولید محصولات تراریخته در کشور،گفت: تولید محصول با کیفیت و در کمیت بالا اصل مهمی است که در صورت لحاظ شدن این دو مهم در تولید محصولات تراریخته هیچ منعی برای ادامه فعالیت گلخانه‎ها وجود ندارد.
محمدحسین قربانی، با مثبت ارزیابی کردن تولید محصولات تراریخته در کشور، گفت: تولید محصولات تراریخته …

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با مثبت ارزیابی کردن تولید محصولات تراریخته در کشور،گفت: تولید محصول با کیفیت و در کمیت بالا اصل مهمی است که در صورت لحاظ شدن این دو مهم در تولید محصولات تراریخته هیچ منعی برای ادامه فعالیت گلخانه‎ها وجود ندارد.

محمدحسین قربانی، با مثبت ارزیابی کردن تولید محصولات تراریخته در کشور، گفت: تولید محصولات تراریخته می تواند علاوه بر رفع نیاز کشور زمینه ارزآوری از طریق صادرات را نیز فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه هر نوع تغییر ژنتیکی در محصولات کشاورزی را نمی توان منفی قلمداد کرد، تصریح کرد: دنیا برای جذب بازارهای جهانی به سمت و سوی محصولات تراریخته رفته و ما نباید ممانعتی برای تولید محصولات در کشور ایجاد کنیم.

کشورهای پیشرفته به سمت و سوی استفاده از تکنولوژی در تولید محصولات در حرکتند.

وی با بیان اینکه کشاورزی در کشورهای پیشرفته براساس علم روز است،گفت: استفاده از تکنولوژی برای تولید محصولات تراریخته یکی از اصولی است که این روزها بسیاری از کشورهای برای قیضه بازارها در خدمت گرفته‎اند.

قربانی با انتقاد ازادامه روند تولید محصولات به روش سنتی در ایران،تصریح کرد: اگر بخواهیم از قافله رشد و پیشرفت عقب نمانیم باید خود را با علم روز دنیا همسو کنیم.

وی ادامه داد: تداوم کشاورزی سنتی،واردات و از دست دادن ذائقه مردم را به همراه خواهد داشت. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افزایش حجم تولیدات کشاورزی در کنار تضمین سلامت محصولات به عنوان منشوری باید در پیشگاه مسئولان قرار بگیرد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.