پرواز یوز ایرانی بر فراز آسمان

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- با همکاری شرکت هواپیمایی معراج و انجمن یوزپلنگ ایرانی، تصویر یوز ایرانی به عنوان یک گونه درحال انقراض بر بدنه یکی از هواپیماهای این شرکت نقش بست. در پی این اقدام دکتر محمود تولایی، رئیس انجمن ژنتیک …

 

با همکاری شرکت هواپیمایی معراج و انجمن یوزپلنگ ایرانی، تصویر یوز ایرانی به عنوان یک گونه درحال انقراض بر بدنه یکی از هواپیماهای این شرکت نقش بست. در پی این اقدام دکتر محمود تولایی، رئیس انجمن ژنتیک ایران، طی نامه‎ای خطاب به رئیس سازمان هواپیمایی کشور، از این اقدام در خور توجه قدردانی کرد.

گفتنی است این اقدام برای جلب توجه جهانیان به این گونه درحال انقراض انجام گرفته است.

متن نامه رئیس انجمن ژنتیک ایران به سازمان هواپیمایی کشور به شرح زیر است.

بسمه‎تعالی

رئیس سازمان های هواپیمایی کشوری

جناب آقای مهندس علی عابدزاده

با سلام و احترام،

کشور عزیز ما ایران سرشار از منابع طبیعی و خدادادی است و تنها کشور ما بیش از مجموع کشورهای اتحادیه اروپا، از ذخایر ژنتیکی و گونه‎های زیستی برخوردار است. لکن بسیاری از این سرمایه‎ها و ظرفیت‎ها مغفول مانده است.

اقدام نوآورانه شرکت هواپیمایی معراج در منقوش نمودن سفیر خودبه تصویر یکی از گونه‎های نادر و ویژه طبیعت ایران، "یوز ایرانی" بسیار جالب و مورد توجه علاقه‎مندان به ذخایر ژنتیکی ایران واقع گردیده است و استقبال و تمجید برخی رسانه‎های عرصه بین‎الملل نیز موید همین نوآوری مورد اشاره است که قطعا حاصل یک تفکر پویا است.

به عنوان خادم یک انجمن علمی با نیم قرن سابقه که رسالتش با علم ژنتیک در عرصه‎های پزشکی، کشاورزی، ریزسازواره، گونه‎ها، حیات‎وحش و …گره خورده است، رویکرد آن شرکت را تقدیر نموده، پیشنهاد می‎گردد از این رویکرد مبتکرانه تقدیر به عمل آید.

محمود تولایی      

رئیس انجمن ژنتیک ایران

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.