ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است.

تهیه و تنظیم: سمیرا کهک*- “همایش ملی ایمنی زیستی و آگاهی عمومی در زمینه دستکاری ژنتیکی” نام همایشی است که بیست و پنجم آذر ماه در سازمان حفاظت محیط زیست بدون مشارکت و مشاوره از انجمن‌های علمی ذیربط از جمله انجمن ایمنی زیستی ایران برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این همایش خانم دکتر مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان …

 

"همایش ملی ایمنی زیستی و آگاهی عمومی در زمینه دستکاری ژنتیکی" نام همایشی است که بیست و پنجم آذر ماه در سازمان حفاظت محیط زیست بدون مشارکت و مشاوره از انجمن‌های علمی ذیربط از جمله انجمن ایمنی زیستی ایران برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این همایش خانم دکتر مظاهری معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست که خود را متخصص بیوتکنولوژی معرفی می‌کنند، اعلام کردند که به این دلیل که در مورد محصولات تراریخته اطلاعات نداریم پس با احتیاط جلو می‌رویم!!!

این در حالی است که انجمن های علمی، پژوهشگران و دانشمندان زیست فناوری و مهندسی ژنتیک اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با این محصولات دارند و یک راه حل ساده می‎تواند این باشد که خانم مظاهری از این انجمن‎ها و دانشمندان مشاوره بگیرد یا به اصطلاح بپرسد و نیازی نیست تا در یک همایش عمومی رسما اعلام کنند که اطلاعات کافی در زمینه این محصولات ندارد. این به دور از شان یک مدیر دولتی است که خود بر اساس قانون ملی ایمنی زیستی مکلف است تا تمهیدات لازم را جهت تولید این محصولات فراهم آورد.

انجمن های علمی و دانشمندان و پژوهشگران مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی همواره آماده پاسخگویی به سوالات "کسانی که نمی دانستند" بوده و هستند.

*عضو هیئت مدیره انجمن ایمنی زیستی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.