اصرار غیرقانونی انجمن ارگانیک بر مخالفت با محصولات تراریخته

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‌پور، نمایشگاه محصولات کشاورزی ارگانیک در حالی صبح امروز آغاز به کار کرد که بهرام نظری نائب رئیس انجمن ارگانیک ایران طی سخنانی علی‌رغم یافته‌های علمی محصولات تراریخته را مورد حمله قرار داد و این فراورده‌های حاصل از فناوری روز را محصولاتی آلوده نامید. نظری رشد کند سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در ایران را به …

 

نمایشگاه محصولات کشاورزی ارگانیک در حالی صبح امروز آغاز به کار کرد که بهرام نظری نائب رئیس انجمن ارگانیک ایران طی سخنانی علی‌رغم یافته‌های علمی محصولات تراریخته را مورد حمله قرار داد و این فراورده‌های حاصل از فناوری روز را محصولاتی آلوده نامید. نظری رشد کند سطح زیر کشت محصولات ارگانیک در ایران را به دولتی بودن اقتصاد ایران نسبت داد. این گلایه از اقتصاد دولتی در حالی مطرح شد که وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : "انجمن ارگانیک با محصولات تراریخته مخالف است. اینها را گفتم تا دولت از ارگانیک حمایت کند!"

گفتنی است هرگونه واردات، صادرات، تولید و مصرف محصولات تراریخته مطابق با قانون ایمنی زیستی کشور نه تنها قانونی بلکه در راستای توسعه و دستیابی به افق های 1404 کاملا الزامی است.

مسئولان انجمن موسوم به ارگانیک در حالی با ادعای نگرانی از عدم سلامت محصولات غذایی و آلودگی به سموم اقدام به مخالفت علیه محصولات تراریخته می‌کنند که مطالعات علمی و آمارهای جهانی حاکی از کاهش مصرف سموم در اثر مصرف محصولات تراریخته بوده و همواره نظارت دقیقی بر تولید این محصولات صورت گرفته است. این در حالی است که نظارت دقیقی بر تولید محصولات ارگانیک و صدور گواهی آنها از جانب انجمن موسوم به ارگانیک در ایران وجود ندارد.

شایان ذکر است علی‌رغم ادعای متولیان برگزاری نمایشگاه ارگانیک، مبنی بر عرضه صرف محصولات ارگانیک در این نمایشگاه همچنان حضور تولیدکنندگانی فاقد هرگونه گواهی ارگانیک در محل برگزاری نمایشگاه به چشم می‌خورد.

امید آن می‌رود که با توجه به اینکه انجمن ارگانیک ایران یک انجمن علمی نیست با تمرکز بر نظم بخشیدن بر تولید و صدور گواهی ارگانیک در کشور در راستای ارتقای کیفیت این محصولات، روند غیر قانونی هراس‌افکنی خود در مورد محصولات سالم تراریخته را متوقف کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.