انتشار نامه “ظریف” جرم است!

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از تسنیم- بهزاد قره‌‌یاضی در گفت ‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به احتمال ایجاد اختلالات ژنتیکی ناشی از مصرف محصولات تراریخته (دستکاری ژنتیکی شده) کشاورزی اظهار کرد: اینکه دشمنان بخواهند برای ضربه زدن به یک کشور از محصولات تراریخته به‌عنوان یک سلاح استفاده و آنها را عقیم کنند، از لحاظ علمی امکان آن وجود ندارد. وی اضافه کرد: طرح و ادعای چنین مطالبی ناشی از بی‌اخلاقی فناوری‌هراسان است. رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به نامه 16 سال پیش آقای ظریف خطاب به دفتر رئیس جمهور وقت در این ارتباط، ادامه داد: «آقای ظریف شخصیت برجسته دیپلمات کشور است که به‌حق باید ایشان را قهرمان ملی نامید، اما اینکه کسی بیاید …


مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از تسنیم- بهزاد قره‌‌یاضی در گفت ‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به احتمال ایجاد اختلالات ژنتیکی ناشی از مصرف محصولات تراریخته (دستکاری ژنتیکی شده) کشاورزی اظهار کرد: اینکه دشمنان بخواهند برای ضربه زدن به یک کشور از محصولات تراریخته به‌عنوان یک سلاح استفاده و آنها را عقیم کنند، از لحاظ علمی امکان آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طرح و ادعای چنین مطالبی ناشی از بی‌اخلاقی فناوری‌هراسان است.

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به نامه 16 سال پیش آقای ظریف خطاب به دفتر رئیس جمهور وقت در این ارتباط، ادامه داد: «آقای ظریف شخصیت برجسته دیپلمات کشور است که به‌حق باید ایشان را قهرمان ملی نامید، اما اینکه کسی بیاید نامه مربوط به 16 سال قبل را به‌صورت ناجوانمردانه بیرون بکشد و بدون اجازه از وی منتشر کند، قطعاً کاری مجرمانه است».

عضو پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی مدعی شد: این کار با سوءنیت و برای سوءاستفاده از محبوبیت آقای ظریف و تخریب ایشان صورت گرفته است.

قره‌‌یاضی همچنین ادعا کرد: البته مردم بدانند که این نامه کار آقای ظریف نبوده است و ما ایشان را همچنان به‌عنوان سردار دیپلماتیک کشور و قهرمان ملی کشور می‌پذیریم و قبول داریم.

وی در توضیح بیشتر در ارتباط با دلایل و ماجرای نگارش این نامه  توسط آقای ظریف درباره محصولات کشاورزی تراریخته (دستکاری ژنتیکی شده) افزود: 16 سال پیش آقایی از وزارت امور خارجه وقت، بر اثر بی‌اطلاعی و با حضور در نشستی درباره ایمنی زیستی، بدون مشورت با سایر اعضای گروه اعزام شده به این نشست، اقدام به تهیه پیش‌نویسی می‌کند و بنا بر اعتمادی که آقای ظریف به مدیر زیردست خود داشت این نامه را امضا و (به دفتر ریاست جمهوری) ارسال می‌کند.

این مقام مسئول گفت: در آن موقع، همه دستگاه‌ها به‌اتفاق، به این نامه اعتراض می‌کنند و آقای ظریف نیز با سعه صدر و بزرگواری خود متوجه می‌شود که فردی که نامه را تهیه کرده، شیطنت کرده است و وی را عزل می‌کند.

قره‌‌یاضی گفت: این فرد در ادامه برای کشور ماجرا آفرینی‌های دیگری هم می‌کند و به‌نظر من او و جریان فکری وی بعد از 16 سال، این نامه را بیرون کشیده‌اند تا دوباره در جنازه فناوری‌هراسی روح دوباره‌ای بدمند.

رئیس امور پژوهش و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: این جریان فکری فناوری‌هراس، به‌دنبال سوءاستفاده از محبوبیت آقای ظریف است.

وی افزود: حرف‎هایی که در نامه یادشده؛ بیان شده است امکان بروز ندارد و نمی‌توان صفاتی را مانند درنده‌خویی از طریق محصولات تراریخته به افراد منتقل کرد و طرح این موارد جوک، افسانه، ناراحت کننده و عوام فریبی است.

منبع: تسنیم


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.