تحريف سخنان رئيس سازمان غذا و دارو از سوي سلامت نيوز

تهیه و تنظیم: زهرا حاجت‎پور- در حالي که رئيس سازمان غذا و دارو و معاون محترم وزير بهداشت تاکيد بر لزوم استفاده از محصولات تراريخته دارند سلامت نيوز در راستاي هجمه‌ي رسانه‌اي دو ماه اخير خود استفاده از عنوان “برنج دستکاري‌شده” ژنتيکي توليد داخل را به رئيس سازمان غذا و دارو نسبت داده است که به هيچ عنوان صحت ندارد. استفاده از عنوان “دستکاری شده ژنتیک” از ویژگی‌های فناوری‌هراسان مخالف توسعه علمی کشور است که تلاش دارد حتی با جعل عنوان نیز احساس منفی را به مخاطبین خود …


در حالي که رئيس سازمان غذا و دارو و معاون محترم وزير بهداشت تاکيد بر لزوم استفاده از محصولات تراريخته دارند سلامت نيوز در راستاي هجمه‌ي رسانه‌اي دو ماه اخير خود استفاده از عنوان “برنج دستکاري‌شده” ژنتيکي توليد داخل را به رئيس سازمان غذا و دارو نسبت داده است که به هيچ عنوان صحت ندارد. استفاده از عنوان “دستکاری شده ژنتیک” از ویژگی‌های فناوری‌هراسان مخالف توسعه علمی کشور است که تلاش دارد حتی با جعل عنوان نیز احساس منفی را به مخاطبین خود منتقل کند.

در پايگاه خبري اطلاع‌رساني وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي خبري تحت عنوان “امروزه نمی‌شود محصولات تراریخته را حذف کرد/باید با این موضوع علمی برخورد کنیم”  منتشر شده است که لينک آن به تهران نيوز و تيتر “حتی یک درصد از برنج های داخل بازار هم تراریخته نیست/ با شیوه‌های سنتی نمی‌توان غذای جامعه را تامین کرد” مرتبط است. در اين خبر آمده است: رسول دیناروند در پاسخ به سؤالی در مورد تراریخته بودن ۴۷ درصد برنج‌های موجود در بازار گفت: “این موضوع صحت ندارد و یک درصد برنج‌ها هم تراریخته نیست چرا که هیچ محصولی بدون اجازه و تأیید سازمان غذا و دارو وارد بازار نمی‌شود”.

معلوم نيست که در کجاي اظهارات رئيس سازمان غذا و دارو عنوان دستکاري‌شده ژنتيکي که امضاي فناوري‌هراسان است وجود دارد. استفاده از عنوان برنج دستکاري‌شده ژنتيکي که در خبر سلامت نيوز به معاون محترم وزير بهداشت نسبت داده شده است، تحريف محض است.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.