تولید محصولات تراریخته در داخل کشور

فارس – رئیس انجمن ایمنی زیستی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‎های موجود در کشور، تولید محصولات تراریخته در اولویت قرار دارد. به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بهزاد قره‌یاضی ظهر روز چهارشنبه 22 اردیبهشت در همایش ملی «مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست» که در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: محصولات تراریخته بسیار سالم و با کیفیت هستند. رئیس انجمن ایمنی زیستی در این جلسه


تولید محصولات تراریخته در داخل کشور

رئیس انجمن ایمنی زیستی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‎های موجود در کشور، تولید محصولات تراریخته در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، بهزاد قره‌یاضی ظهر روز چهارشنبه 22 اردیبهشت در همایش ملی «مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست» که در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: محصولات تراریخته بسیار سالم و با کیفیت هستند.

رئیس انجمن ایمنی زیستی در این جلسه اظهار کرد: در این همایش تدابیری اتخاذ می‎کنیم تا سلامت محیط زیست و انسان در استفاده از فناوری‎ها دچار مخاطره نشود.

این مسؤول ادامه داد: در واقع ما تلاش می‎کنیم تا از ساختار اصلی فناوری‎ها استفاده شود و بدون اینکه فناوری را نفی کنیم از دستاوردهای آن فناوری استفاده کنیم.

وی گفت: فناوری جدیدی برای رفاه بشر ایجاد می‎شود و باید مورد استقبال قرار بگیرد اما این در حالی است که عده‎ای از آن می‌ترسند و مردم را هم از فناوری جدید می‌ترسانند.

قره‌یاضی بیان کرد: فناوری زیستی و محصولات تراریخته برای بهبود محصولات، افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی ایجاد شده است، یعنی با این شرایط محصولات سالم‎تر و دارای ویژگی‎های مثبتی است.

وی افزود: دنیا بیش از 180 میلیون هکتار از این محصولات را کشت می‌کند و کشورهای پیشرفته آمریکا و ژاپن این کار را انجام می‎دهد.

رئیس انجمن ایمنی زیستی گفت: ایران هم در دو دهه گذشته این محصول را وارد کرده است دولت یازدهم تصمیم دارد به جای واردات این محصولات تلاش دارد این محصولات را در داخل کشور تولید کنند.

این مسؤول بیان کرد: با توجه به ظرفیت‎هایی که در کشور وجود دارد نیاز به واردات این محصولات نبوده و برای تولید آن باید همه اساتید و دانشجویان دست به دست هم دهند.

قره‌یاضی افزود: ایران از نظر علمی در این زمینه بسیار پیشرفته است و از دو سال گذشته زیرساخت‌های کشت محصولات تراریخته آغاز شده است.

رئیس انجمن ایمنی زیستی گفت: پیشنهاد می‎شود دانشگاه سیستان و بلوچستان به عنوان قطب مهندسی ژنتیک محصولات تراریخته بومی مورد تقویت قرار بگیرد تا با رعایت قوانین و مقررات و همکاری با مراجع ذی‌ربط بتواند کشاورزی پایدار و محیط زیست سالم را به منطقه برگرداند.

منبع: فارس


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.