انتقاد شدید ۲ وزیر در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی

مهر – این جلسه به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و برای اولین بار با حضور همه وزرا و ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست در هفته جاری برگزار شد. این جلسه به منظور بررسی چرایی عدم ابلاغ نقض آیین نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی و ارائه گزارش دستگاه‎های عضو برگزار شده بود و عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و اظهارات مدیران این سازمان …

هفتمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای عضو این شورا برگزار شد.

 

انتقاد شدید ۲ وزیر در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی

 

این جلسه به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و برای اولین بار با حضور همه وزرا و ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست در هفته جاری برگزار شد.

 

این جلسه به منظور بررسی چرایی عدم ابلاغ لغو آیین نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی و ارائه گزارش دستگاههای عضو برگزار شده بود و عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و اظهارات مدیران این سازمان به شدت مورد اعتراض کلیه دستگاههای حاضر در جلسه و نماینده انجمنهای علمی قرار گرفت.

 

دکتر هاشمی با قرائت بخشهایی از اظهارات مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست و مشاور این سازمان که در یکی از رسانهها منتشر شده بود، نسبت به تشویش اذهان عمومی و اظهارات عامیانه و غیرواقع ابراز گلایه کرد. وی از آنان خواست تا نسبت به مسایل بهداشتی و ایمنی، جامعه را ملتهب نکنند و اجازه دهند وزارت بهداشت کار قانونی خود را در زمینه سلامت مواد غذایی انجام دهد.

 

وزیر بهداشت و وزیر کشاورزی همچنین در این جلسه از ایجاد تشویش اذهان عمومی و جو رسانهای از سوی منتقدین و ارائه اطلاعات کاملا غلط درباره مسائلی همچون محصولات تراریخته گلایه کردند و نسبت به ادامه آن هشدار دادند.

 

رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت نیز در این جلسه تأکید کرد که ما هیچگونه برنج تراریختهای در بازار نداریم.

 

بهزاد قرهیاضی، رئیس انجمن ایمنی زیستی همچنین در این زمینه با تأکید بر اینکه ما تلاش میکنیم تولید داخلی برنج ترایخته را بعد از طی مراحل قانونی دوباره از سر بگیریم گفت: اما متأسفانه در حال حاضر تولید داخلی محصولات ترایخته ما صفر است لذا آنچه رسانه ها به آن دامن میزنند با اهداف نادرستی دنبال میشود.

منبع: مهر

هفتمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای عضو این شورا برگزار شد.


مهر – این جلسه به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و برای اولین بار با حضور همه وزرا و ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست در هفته جاری برگزار شد.


این جلسه به منظور بررسی چرایی عدم ابلاغ نقض آیین نامه اجرایی قانون ایمنی زیستی و ارائه گزارش دستگاه‎های عضو برگزار شده بود و عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست و اظهارات مدیران این سازمان به شدت مورد اعتراض کلیه دستگاه‎های حاضر در جلسه و نماینده انجمن‎های علمی قرار گرفت.


دکتر هاشمی با قرائت بخش‎هایی از اظهارات مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست و مشاور این سازمان که در یکی از رسانه‎ها منتشر شده بود، نسبت به تشویش اذهان عمومی و اظهارات عامیانه و غیرواقع ابراز گلایه کرد. وی از آنان خواست تا نسبت به مسایل بهداشتی و ایمنی، جامعه را ملتهب نکنند و اجازه دهند وزارت بهداشت کار قانونی خود را در زمینه سلامت مواد غذایی انجام دهد.


وزیر بهداشت و وزیر کشاورزی همچنین در این جلسه از ایجاد تشویش اذهان عمومی و جو رسانه‎ای از سوی منتقدین و ارائه اطلاعات کاملا غلط درباره مسائلی همچون محصولات تراریخته گلایه کردند و نسبت به ادامه آن هشدار دادند.


رسول دیناروند، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت نیز در این جلسه تأکید کرد که ما هیچگونه برنج تراریخته‎ای در بازار نداریم.


بهزاد قره‎یاضی، رئیس انجمن ایمنی زیستی همچنین در این زمینه با تأکید بر اینکه ما تلاش می‎کنیم تولید داخلی برنج ترایخته را بعد از طی مراحل قانونی دوباره از سر بگیریم گفت: اما متأسفانه در حال حاضر تولید داخلی محصولات ترایخته ما صفر است لذا آنچه رسانه ها به آن دامن می‎زنند با اهداف نادرستی دنبال می‎شود.

منبع: مهر


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.