حضور چهره های شاخص بین المللی در کنگره زراعت و اصلاح نباتات

ایرنا – دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره‎وری آب در دانشگاه گیلان برگزار شد. عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و دبیر علمی کنگره گفت: دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران توسط انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان برگزار می‎شود. بهزاد قره‎یاضی افزود: زراعت، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان زراعی، بهنژادی گیاهان، زیست فناوری گیاهان زراعی، بهره‎وری و کارایی مصرف آب، تنش‎های محیطی در گیاهان زراعی و تغییر اقلیم و مدل سازی …

حضور چهره های شاخص بین المللی در کنگره زراعت و اصلاح نباتات


دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران با شعار تولید دانش بنیان محصولات زراعی و بهره‎وری آب در دانشگاه گیلان برگزار شد.


عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی و دبیر علمی کنگره گفت: دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران توسط انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و دانشگاه گیلان برگزار می‎شود.

بهزاد قره‎یاضی افزود: زراعت، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان زراعی، بهنژادی گیاهان، زیست فناوری گیاهان زراعی، بهره‎وری و کارایی مصرف آب، تنش‎های محیطی در گیاهان زراعی و تغییر اقلیم و مدل سازی از محورهای این کنگره است.

وی اظهار داشت: نظام‎های زراعی، روش‎های نوین در تولید محصولات زراعی، علف‎های هرز و مدیریت آن‎ها، حفاظت از ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی، زراعت و اصلاح گیاهان دارویی، گیاهان زراعی جدید و فراموش شده و فناوری و مدیریت تولید بذر در گیاهان زراعی از دیگر محورهای این کنگره است.

قره‎یاضی خاطرنشان کرد: یک هزار و 140 مقاله برای شرکت در این کنگره دریافت شده که از این تعداد 973 مقاله به صورت پوستر و 27 مقاله نیز برای سخنرانی انتخاب شده است.

دبیر علمی دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران بیان داشت: در این کنگره سخنرانانی از افراد برجسته و شاخص بین‎المللی رشته علوم زراعت و اصلاح نباتات از کشورهای مختلف جهان به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود در قالب سخنرانی‎های کلیدی می‎پردازند.

قره‎یاضی خاطرنشان کرد: ارائه مقالات کلیدی توسط سخنرانان برجسته مدعو، ارائه مقاله توسط اعضای هیات علمی و محققان کشور، برگزاری کارگاه‎های آموزشی و جلسات هم‎اندیشی پیرامون شعار کنگره از برنامه‎های اصلی است.

وی برگزاری جلسات هم اندیشی با محورهای اصلی چالش‎های تولید محصولات زراعی را از دیگر برنامه‎های این کنگره نام برد و بیان داشت: دستاوردهای حاصل از این جلسات به صورت راهکارهایی به مسئولان اجرایی کشور ارائه می شود.

دومین کنگره بین‎المللی و چهاردهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران تا یازدهم شهریورماه جاری در دانشگاه گیلان به کار خود خاتمه داد.

منبع: ایرنا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.