دانش بیوتکنولوژی در خدمت سلامت غذا

ایانا – مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دانش بیوتکنولوژی می‌تواند برای کاهش آلودگی مواد غذایی به‌کار گرفته شود. مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دانش بیوتکنولوژی می‌تواند برای کاهش آلودگی مواد غذایی به‌کار گرفته شود. مشاور بخش شورای عالی کشاورزی کشور که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی واقع است، در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیوتکنولوژی منطقه شمال کشور گفت: می‌توان با به خدمت گرفتن مهندسی ژنتیک، بسیاری از مشکلات صنعت غذا را به‌ویژه در زمینه بهداشت و سلامت حل کرد. عبدالغفار شجاع، با اشاره به اینکه امروز بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان در کشور زیاد شده، افزود: بیوتکنولوژی، توانایی دارد تا با کشف رموز و فنون جدید، بیماری‌های وابسته به غذا را به شدت کاهش …


مشاور بخش شورای عالی کشاورزی کشور مطرح کرد:

دانش بیوتکنولوژی در خدمت سلامت غذا

ایانا – مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دانش بیوتکنولوژی می‌تواند برای کاهش آلودگی مواد غذایی به‌کار گرفته شود.


مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: دانش بیوتکنولوژی می‌تواند برای کاهش آلودگی مواد غذایی به‌کار گرفته شود.


مشاور بخش شورای عالی کشاورزی کشور که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی واقع است، در مراسم افتتاح ساختمان جدید بیوتکنولوژی منطقه شمال کشور گفت: می‌توان با به خدمت گرفتن مهندسی ژنتیک، بسیاری از مشکلات صنعت غذا را به‌ویژه در زمینه بهداشت و سلامت حل کرد.


عبدالغفار شجاع، با اشاره به اینکه امروز بیماری‌های صعب‌العلاج به ویژه سرطان در کشور زیاد شده، افزود: بیوتکنولوژی، توانایی دارد تا با کشف رموز و فنون جدید، بیماری‌های وابسته به غذا را به شدت کاهش داده و به کمک نسل بشر بیاید؛ بنابراین لازم است که چنین مراکزی در کشور توسعه یافته و مدیریت شوند.


به گفته وی، در حال حاضر با محدودیت‌های آب و خاک روبه‌رو هستیم. از طرف دیگر، تغییر کاربری اراضی و خشک شدن باغ‌ها مزید بر علت شده تا بیش از پیش، موضوع غذا اهمیت پیدا کند، این در حالی است که افزایش جمعیت در آینده و نیاز به غذا روزبه‌روز بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل، مساله بیوتکنولوژی و افزایش تولید در این راستا باید در اولویت قرار گیرد، زیرا بدون آن نمی‌توان غذای مردم را تأمین کرد.


شجاع معتقد است: تنها محور پایه‌دار اقتصاد کشور، کشاورزی است و کشاورزی نیز بدون تحقیقات امکان توسعه و پیشرفت ندارد؛ تحقیقاتی که سابقه آن در این بخش به بیش از 70 سال می‌رسد. اما متأسفانه هنوز اعتبار لازم به این بخش ارائه نمی‌شود و آن‌طور که شایسته است، به آن توجه نمی‌کنند.

منبع: ایانا


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.