افرادی که سن و سال چندانی ندارند به سالخوردگان انقلاب به راحتی توهین می کنند

انتخاب – همزمان با شب تاسوعای حسینی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) و یاران با وفایش در حرم مطهر امام خمینی با حضور اعضای بیت شریف امام و اقشار مختلف مردم برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات سخنانی مهمی را ایراد کرد. وی بیان کرد ولایتمداری و ایستادن پای رهبری از درس های عاشوراست. درود بر ملت ایران که با بصیرت و هوشیاری خویش پای رهبر خویش ایستاد و می گوید «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند». امروز رهبر معظم انقلاب پرچم امر به معروف و نهی از منکر را در دست دارد و همه جا ما را یاری می کند و ما باید زیر این پرچم برای پاکسازی جامعه از منکرات حرکت کنیم و فکر نکنیم با فکر اینکه این گناه وقتی هدفمان حفظ نظام و انقلاب باشد، پاک می شود. خیر! گناه اینها بدتر هم می شود. حفظ اسلام از طریق گناه ناممکن است. حجت الاسلام علوی باطرح این سوال که چرا با ادعای مسلمانی برای اهداف پست سیاسی به راحتی دروغ می گوییم و با آبرو و حیثیت افرادی بازی می کنیم، گفت: متاسفانه به راحتی به افراد تهمت و نسبت ناروا زده می شود. تهمت جاسوسی با کجای شرع سازگار است؟ چگونه به افراد به راحتی نسبت هایی می دهیم که به آبروی آنها صدمه می زند و جبران آن امکانپذیر نیست؟ یک نفر که از نظر کارشناسان حرفه ای و افراد متخصص کار جاسوسی نکرده، به او تهمت جاسوسی بزنیم تا از این تهمت جاسوسی استفاده سیاسی کنیم، با کجای شرع سازگار است؟ کجای انقلاب ما برای این بوده و شهدا برای چنین هدفی به شهادت رسیده اند؟ وزیر اطلاعات ادامه داد سرک کشیدن در زندگی شخصی مردم دیگر مسأله ی مهم در این زمینه است؛ رسول گرامی اسلام می فرمایند: « إنّی لَم اُؤمَرْ أنْ اُنقِّبَ عن قُلوبِ النّاسِ و لا أشُقَّ بطُونَهُم». (من مأمور نیستم که دل هاى مردم را بکاوم و درونشان را بشکافم). ما نمی توانیم نیت افراد را تشخیص دهیم و بر این اساس با آن ها برخورد کنیم. لذا در نظام جمهوری اسلامی سربازان گمنام امام زمان(عج) تا وقتی یک …



وزیر اطلاعات:دروغ گفتن در برخی رسانه ها و بولتن ها مثل آب خوردن شده است

افرادی که سن و سال چندانی ندارند به سالخوردگان انقلاب به راحتی توهین می کنند

انتخاب – همزمان با شب تاسوعای حسینی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان(ع) و یاران با وفایش در حرم مطهر امام خمینی با حضور اعضای بیت شریف امام و اقشار مختلف مردم برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات سخنانی مهمی را ایراد کرد.

وی بیان کرد ولایتمداری و ایستادن پای رهبری از درس های عاشوراست. درود بر ملت ایران که با بصیرت و هوشیاری خویش پای رهبر خویش ایستاد و می گوید «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند». امروز رهبر معظم انقلاب پرچم امر به معروف و نهی از منکر را در دست دارد و همه جا ما را یاری می کند و ما باید زیر این پرچم برای پاکسازی جامعه از منکرات حرکت کنیم و فکر نکنیم با فکر اینکه این گناه وقتی هدفمان حفظ نظام و انقلاب باشد، پاک می شود. خیر! گناه اینها بدتر هم می شود. حفظ اسلام از طریق گناه ناممکن است.

حجت الاسلام علوی باطرح این سوال که چرا با ادعای مسلمانی برای اهداف پست سیاسی به راحتی دروغ می گوییم و با آبرو و حیثیت افرادی بازی می کنیم، گفت: متاسفانه به راحتی به افراد تهمت و نسبت ناروا زده می شود. تهمت جاسوسی با کجای شرع سازگار است؟ چگونه به افراد به راحتی نسبت هایی می دهیم که به آبروی آنها صدمه می زند و جبران آن امکانپذیر نیست؟ یک نفر که از نظر کارشناسان حرفه ای و افراد متخصص کار جاسوسی نکرده، به او تهمت جاسوسی بزنیم تا از این تهمت جاسوسی استفاده سیاسی کنیم، با کجای شرع سازگار است؟ کجای انقلاب ما برای این بوده و شهدا برای چنین هدفی به شهادت رسیده اند؟

وزیر اطلاعات ادامه داد سرک کشیدن در زندگی شخصی مردم دیگر مسأله ی مهم در این زمینه است؛ رسول گرامی اسلام می فرمایند: « إنّی لَم اُؤمَرْ أنْ اُنقِّبَ عن قُلوبِ النّاسِ و لا أشُقَّ بطُونَهُم». (من مأمور نیستم که دل هاى مردم را بکاوم و درونشان را بشکافم). ما نمی توانیم نیت افراد را تشخیص دهیم و بر این اساس با آن ها برخورد کنیم. لذا در نظام جمهوری اسلامی سربازان گمنام امام زمان(عج) تا وقتی یک حجت شرعی مشخص نبینند متعرض شخصی نمی شوند و سراغ مسائل شخصی و لغزش افراد نمی روند. رسول اکرم فرمودند: خطاها و لغزش های مومنین را جستجو نکنید، زیرا کسی که چنین کار زشتی انجام دهد، خداوند هم ، لغزش‎هایش را جستجو و دنبال می کند، در آن هنگام رسوایش خواهد نمود ولو اینکه داخل خانه اش باشد. ( اصول کافی ج 2 ص 355)

قرآن می فرماید: «و لا تجسسوا»؛ «در امور مردم تجسس نکنید». یعنی امنیت روانی را از مردم سلب نکنید؛ انقلاب برای همین هدف است. به لطف خدا امروز امنیت فیزیکی در کشور ما به برکت وحدت و هم افزایی نهادهای امنیتی، نظامی، انتطامی، قضائی و حکومتی حکمفرماست و در حالی که در کشورهای منطقه هر لحظه صدای انفجار به گوش می رسد در کشور آقا امام زمان(عج) از این خبرها نیست. اما امنیت روانی هم باید برقرار باشد و مردم از ناحیه آبرویشان احساس امنیت کنند. اگر لازمه کار باعث شد من از شما چیزی بدانم، اسلام اجازه بازگویی آن را نمی دهد. افشای سرّ بر اساس دیدگاه اسلام همچون یک خیانت است و باید از آن دوری کنیم، چه رسد به آنکه از آن مطمئن نباشیم. رسول گرامی اسلام(ص) می فرمایند: « اگر کسى سخنى را بر ضد مؤمنى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از ولایت خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ ولى شیطان هم او را نمى پذیرد!». امروز این امر در سایت ها رایج است؛ راحت با آبروی افراد بازی می شود. بازی با آبروی مسلمانان کار ساده ای نیست؛ چه رسد به انسان های شریفی که برای این نظام زحمت کشیده اند و برای دفاع از مقام معظم رهبری سینه سپر می کنند. بازی با آبروی اینها با اهداف سیاسی مورد قبول اسلام نیست.

وی افزود توهین کردن مشکل دیگر کشور ماست؛ به راحتی به افراد توهین می شود. رسول گرامی اسلام می فرمایند: « ذلیل ترین مردم کسانی هستند که به مردم توهین می کنند.» امام صادق(ع) نیز می فرمایند: خداوند متعال فرموده: هر که بنده مومن مرا ذلیل و خوار سازد همانا با من به دشمنى و مخالفت بر خواسته است». اما می بینیم که این توهین ها انجام می شود، ولی وقتی انتخابات فرا می رسد؛ خداوند از طریق دل مردم نصرت خویش را بر اولیاء خویش جاری می کند. اینها درس است.

اینکه کسی میان سربازان تحت امر رهبری اختلاف بیندازد و تخم دشمنی بپاشد، خودش یک گناه است

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه خصومت و دشمنی دیگر آفت مهمی است که باید بدان اشاره کرد؛ افزود می بینیم که میان برادران مسلمان، میان گروهها و جریانات سیاسی خصومت ایجاد می شود، در حالی که همه فرزند نظامند و زیر پرچم مقام معظم رهبری هستند اما کسی بیاید میان این سربازان تحت امر رهبری اختلاف بیندازد و تخم دشمنی بپاشد، خودش یک گناه است و سید الشهداء(ع) برای پاک کرن این گناهان از جامعه قیام کردند.


وی با بیان اینکه در سال های اخیر جامعه ما با خسارت سنگینی بر اخلاق و ادب مواجه شد، اظهار داشت: متأسفانه جامعه ما در سالهای اخیر با خسارت سنگینی مواجه شد؛ این خسارت بر اخلاق و ادب جامعه و التزام افراد جامعه به مسائل شرعی وارد شد. متاسفانه گاهی اوقات مسائل اخلاقی و شرعی به راحتی نادیده گرفته می شود.

وی از رواج دروغ گفتن برای اهداف سیاسی، تهمت زدن به انسان های بری، پرده دری، حرمت شکنی، آبروریزی، بدزبانی، افشاگری خلاف شرع، دو به هم زنی و تفرقه افکنی انتقاد کرد و گفت: وظیفه علماست که نسبت به این امر هشدار دهند. امروز پرچم اجرای احکام در دستان مقام معظم رهبری است و کسانی که دل به ولایت ایشان بسته اند باید بیش از دیگران مقید به مسائل شرعی باشند. خدای نکرده اگر برخی فکر کنند با دروغ گفتن، تهمت زدن و حرمت شکنی می توانند از ولایت دفاع کنند اشتباه کرده اند. مگر می شود از دین خدا و ولایت با معصیت دفاع کرد؟ این فرمایش سیدالشهداء (ع) است که فرمودند: کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه می ترسد گرفتار می آید.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: افرادی که سن و سال چندانی ندارند به سالخوردگانی که برای انقلاب زحمت کشیده اند به راحتی توهین و بدزبانی می کنند

وی افزود: متآسفانه در سال های اخیر حرمت شکنی رایج شده و افرادی که سن و سال چندانی ندارند به سالخوردگانی که برای انقلاب زحمت کشیده اند و خدمت کرده اند به راحتی توهین و بدزبانی می کنند. این رفتاری است که ادب اسلامی نمی پسندد. سال ها پیش سعدی فرمود « بزرگش نخوانند اهل خرد که نام بزرگان به زشتی برد». متأسفانه دروغ گفتن در برخی رسانه ها، جراید و بولتن ها مثل آب خوردن شده است. به عنوان یک طلبه کوچک به کسانی که این دروغ ها را می سازند و از طریق رسانه ها، سایت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش می کنند، می پرسم برای چه دروغ؟ می خواهید با دروغ به انقلاب خدمت کنید و از ولایت و نظام دفاع کنید؟ چیزی که نظام و مقام معظم رهبری نمی پسندد؛ چیزی که اگر امام حسین(ع) امروز بودند به عنوان یک منکر ما را از آن باز می داشتند. در حالی که خداوند متعال می فرمایند: إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْکَاذِبُونَ(تنها کسانى دروغ‏پردازى مى کنند که به آیات خدا ایمان ندارند و آنان خود دروغگویانند)؛ (سوره نحل، آیه 105).

حجت الاسلام علوی با بیان این پرسش که آیا می توان ادعای تعهد و مسلمانی کنیم و برای اهداف سیاسی به راحتی دروغ گوییم و ذهن مردم را با آنها مشوش کنیم به روایتی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امیر(ع) می فرمایند: « هیچ بدی و زشتی بدتر از دروغگویی نیست». ایشان در حدیثی دیگر می فرمایند: « هیچ بنده ای مزه ی ایمان را نمی چشد تا دروغ را- شوخی باشد یا جدّی- مطلقاً ترک کند. اصول کافی٬ج٢/ص٣۴٠ ٬ حدیث ١١. لازم نیست انسان علم داشته باشد که سخنی دروغ است تا آن را نقل نکند؛ بلکه صرف اینکه از صحت سخنی مطمئن نباشد و آن را بر زبان جاری کند، مرتکب دروغ شده است. این سخن رسول گرامی اسلام(ص) است. نفس اینکه کسی بدون اطمینان از مطلبی، آن را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر کند، مرتکب دروغ شده است.

حجت الاسلام علوی تاکید کرد اسلام آمده است تا کاری کند که کینه ها تبدیل به دوستی ها شود و توصیه کرده است که پاسخ بدی ها با خوبی داده شود تا محبت و عاطفه در جامعه ایجاد شود. لذا پیامبر(ص) ایجاد اختلاف در بین مردم را امری مذموم می دانند به «معاذ» فرمود : آیا تو را از بدترین فرد مردم خبر ندهم؟ کسى که تنها بخورد، داد و دَهِش نکند ، تنها سفر کند، و بنده اش را بزند. آیا بدتر از این را به تو نشناسانم؟ کسى که مردم را دشمن دارد و مردم نیز او را دشمن دارند . آیا بدتر از این را به تو معرفى نکنم؟ کسى که بیم شرّش برود و به خیرش امیدى نرود . آیا تو را به بدتر از این آگاه نکنم؟ کسى که آخرت خود را براى دنیاى دیگرى بفروشد . آیا بدتر از این را به تو معرفى نکنم؟ کسى که از راه دین، دنیاطلبى کند».

منیع: انتخاب


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.