“محصولات تراریخته از محصولات طبیعی سالمترند”

سپید آنلاین – معاونت تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه محصولات تراریخته اکثرا سالم است، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از صحبت‌هایی که درمورد محصولات تراریخته در کشور می‌شود، غیرعلمی و نادرست است. باید بگویم محصولات تراریخته در کشور ما مشکلی ندارند. رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت در یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد و متابولیسم گفت: یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها مربوط به رشته غدد و متابولیسم است. نزدیک به 70درصد مردم ایران چاق هستند، 10درصد ایرانیان دیابت دارند و 25درصد ایرانیان وضعیت آنها به‌گونه‌ای است که طی 10 تا 15 سال آینده …


معاون وزیر بهداشت:”محصولات تراریخته از محصولات طبیعی سالمترند”

معاونت تحقیقات وزارت بهداشت با بیان اینکه محصولات تراریخته اکثرا سالم است، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از صحبت‌هایی که درمورد محصولات تراریخته در کشور می‌شود، غیرعلمی و نادرست است. باید بگویم محصولات تراریخته در کشور ما مشکلی ندارند.


رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت در یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد و متابولیسم گفت: یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها مربوط به رشته غدد و متابولیسم است. نزدیک به 70درصد مردم ایران چاق هستند، 10درصد ایرانیان دیابت دارند و 25درصد ایرانیان وضعیت آنها به‌گونه‌ای است که طی 10 تا 15 سال آینده مبتلا به دیابت می‌شوند.

ملک‌زاده مهم‌ترین عامل خطر را وضعیت تغذیه دانست و گفت: متاسفانه مصرف غذا در کشور ما متعادل نیست، دور ریز مواد غذایی‌مان زیاد است و حجم بالایی از غذا را اسراف می‌کنیم و نتیجه آن، آسیب بزرگ به سلامت خودمان است. وی ادامه داد: 50درصد علل مرگ و میز کشور سکته‌های قلبی و مغزی ناشی از مشکلات تغذیه است،50درصد مردم زمانی که به سن 55سالگی می‌رسند مبتلا به فشارخون بالا هستند. ما نیاز داریم یک فرهنگ‌‌سازی گسترده درخصوص مصرف درست مواد غذایی و فعالیت بدنی در کشور صورت گیرد.

معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درخصوص محصولات تراریخته گفت: بخش عمده‌ای از صحبت‌هایی که درمورد محصولات تراریخته در کشور می‌شود، غیرعلمی و نادرست است. باید بگویم محصولات تراریخته در کشور ما مشکلی ندارند و اگر این محصولات در دنیا کنار گذاشته شوند، نیمی از مردم دنیا دچار مشکل گرسنگی می‌شوند. محصولات تراریخته اکثرا سالم هستند و حتی می‌توان گفت از محصولات طبیعی سالم‌ترند، پس به همه رسانه‌ها توصیه می‌کنم در این خصوص که بحث‌هایشان علمی و مبتنی‌بر مستندات و شواهد باشد و به دنبال جنجال و حواشی نباشند.

معاونت تحقیقات وزارت بهداشت درخصوص برنامه‌های وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت تغذیه مردم، گفت: برنامه اصلی ما کم کردن مصرف نمک در برنامه غذایی مردم است. عمده برنامه غذایی مردم که حاوی نمک زیادی است، به نان و مواد بسته‌بندی شده مربوط می‌شود، باید گفت هم‌اکنون مصرف نمک بیش از 9 گرم در روز است، اما حد مجاز آن 2.5 گرم است و وزارت بهداشت برنامه‌ای دارد که این نمک را از نان و محصولات غذایی کم کند.

وی تصریح کرد: نزدیک به 70درصد کالری ایرانیان از مواد قندی است که این خود عامل مهمی در افزایش وزن و چاقی است که یکی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت، کنترل مصرف شیرینی و قند نوشابه‌هاست. این برنامه باید در سطح ملی تصویب شود و نیاز به همکاری صنعت غذایی کشور دارد.

منبع: سپید آنلاین


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.