انتخاب دکتر سیروس زینلی برای سومین بار پیاپی

فرحناز رضاپور – دکتر سیروس زینلی چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی کشور و استاد تمام انستیتو پاستور از چهره‌های سرشناس و پیشکسوت بیوتکنولوژی پزشکی محسوب می‌شود. شناسایی و تشخیص پیش از تولد ناهنجاری‌های ژنتیک و به طور ویژه کاهش جمعیت مبتلا به تالاسمی در کشور از دستاوردهای ارزنده این دانشمند شهیر کشورمان است. وی که ریاست آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی را نیز بر عهده دارد، پیش از این نیز به عنوان رییس انجمن ژنتیک و رییس انجمن بیوتکنولوژی منشای خدمات و اقدامات ارزنده‌ای در کشور بوده است. تعهد، عدم وابستگی به جریانات سیاسی، استقلال رای، بهره‌مندی بالا از دانش ژنتیک و بیوتکنولوژی، صراحت لهجه، شجاعت و پایمردی در پیگیری مسائل حوزه بیوتکنولوژی، ژنتیک، مهندسی ژنتیک، محصولات تراریخته و …

در انتخابات هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی رخ داد:

انتخاب دکتر سیروس زینلی برای سومین بار پیاپی

دکتر سیروس زینلی چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی کشور و استاد تمام انستیتو پاستور از چهره‌های سرشناس و پیشکسوت بیوتکنولوژی پزشکی محسوب می‌شود. شناسایی و تشخیص پیش از تولد ناهنجاری‌های ژنتیک و به طور ویژه کاهش جمعیت مبتلا به تالاسمی در کشور از دستاوردهای ارزنده این دانشمند شهیر کشورمان است. وی که ریاست آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی را نیز بر عهده دارد، پیش از این نیز به عنوان رییس انجمن ژنتیک و رییس انجمن بیوتکنولوژی منشای خدمات و اقدامات ارزنده‌ای در کشور بوده است. تعهد، عدم وابستگی به جریانات سیاسی، استقلال رای، بهره‌مندی بالا از دانش ژنتیک و بیوتکنولوژی، صراحت لهجه، شجاعت و پایمردی در پیگیری مسائل حوزه بیوتکنولوژی، ژنتیک، مهندسی ژنتیک، محصولات تراریخته و ایمنی زیستی از ویژگی های مثال زدنی ایشان است. دکتر زینلی طی یک سال گذشته حمایت بی‌شائبه‌ای از تولید ملی محصولات تراریخته به جای واردات آن انجام داده است و به همین دلیل مورد هجوم مخالفین توسعه علمی کشور قرار گرفته است. انتخابات اخیر و کسب بالاترین آرای ماخوذه نشان‌دهنده قدرشناسی جامعه بیوتکنولوژی کشور از خدمات این دانشمند متعهد کشورمان است.

روز سه شنبه دوم آذر ماه سال جاری جلسه مجمع عمومی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری انتخابات هیات مدیره این انجمن از ساعت 16 الی 19 در محل پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با حضور اعضای انجمن، هیات مدیره، بازرس انجمن و نماینده دفتر کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. دکتر سیروس زینلی، رییس هیات مدیره گزارش مختصری از اهم فعالیت‌های انجمن را ارائه کرد و برگزاری همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی را از اهم اقدامات انجمن در سال آتی اعلام کرد که منجر به تعاملات علمی با دانشمندان کشورهای مختلف خواهد شد، وی افزود انجمن بیوتکنولوژی در رتبه‌بندی انجمن‌های علمی موفق به کسب رتبه الف شده است. دکتر زینلی همچنین از حمایت‌های ستاد توسعه زیست فناوری تشکر کرد. رئیس انجمن بیوتکنولوژی کشور اظهار نظرهای غیرکارشناسی و تخریب‌هایی را که در زمینه محصولات تراریخته صورت می‌گیرد را عامل اصلی بازدارندگی و عدم توسعه زیست فناوری دانست و از اعضای انجمن درخواست کرد در این زمینه فعال‌تر باشند تا کشورمان در حوزه استراتژیک زیست فناوری دچار عقب‌ماندگی نشود. دکتر بهزاد قره‌یاضی مرجع ملی ایمنی زیستی کشور از زحمات آقای دکتر سیروس زینلی رییس انجمن و همکاران ایشان قدردانی کرد و همت آنها را مثال زدنی دانست و از همدلی سایر اعضای انجمن و حمایت آنها از دکتر زینلی در پیشبرد اهداف انجمن قدردانی کرد. سپس جلسه وارد موضوع انتخابات شد. از میان حضار در جلسه 16 نفر برای عضویت در هیات مدیره و 3 نفر برای کسب عنوان بازرس نامزد شدند که هر یک از نامزدها به طور مختصر توضیحی در خصوص برنامه‌های مورد نظر خود را ارائه کردند. پس از رای‌گیری و شمارش آراء، 7 نفر اعضای هیات مدیره جدید انجمن به ترتیب آراء، آقایان دکتر سیروس زینلی، دکتر محمدعلی ملبوبی، دکتر جعفر ذوالعلی، دکتر بابک ناخدا، دکتر اسکندر امیدی‌نیا، دکتر قاسم محمدی‌نژاد و دکتر سید الیاس مرتضوی انتخاب شدند. آقای دکتر مهدی زهراوی به عنوان عضو علی‌البدل اول و آقای دکتر محمد افشار شاندیز به عنوان عضو علی‌البدل دوم انتخاب شدند. آقای دکتر محمود تولایی و خانم دکتر نیراعظم خوش‌خلق‌ سیما نیز به عنوان بازرس انتخاب شدند. صحت این انتخابات مورد تایید نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرار گرفت.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.