دکتر میلانی‌فر: وزارت بهداشت نظارت لازم را بر محصولات تراریخته اعمال می‌کند

دکتر علیرضا میلانی‌فر پزشک و وکیل پایه یک دادگستری در همایش بین‌المللی محصولات تراریخته و آگاهی عمومی گفت: وزارت بهداشت تمام نظارت‌های لازم برای بررسی سلامت محصولات تراریخته را انجام می‌دهد.

دکتر علیرضا میلانی‌فر عضو شورای حقوقی سازمان نظام پزشکی در همایش بین‌المللی محصولات تراریخته و آگاهی عمومی گفت: وزارت بهداشت تمام نظارت‌های لازم برای بررسی سلامت محصولات تراریخته را انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه عدم کشت نوع خاصی از محصول در یک کشور معین ممکن است به خاطر شرایط اقلیمی یا سیاست‌های کشاورزی باشد اظهار داشت: کشور ما از نظر اقلیمی شرایط مساعدی ندارد و از نظر منابع آبی وضعیت خاک و هوا دچار بحران هستیم و متأسفانه توزیع جمعیتی مناسبی هم نداریم و بخش زیادی از جمعیت نامناسب توزیع شده اند یا در شهرها ساکن هستند. برای مقابله با این چالش‌ها لازم است از تمام ظرفیت‌ها و فناوری‌ها استفاده کنیم.

میلانی‌فر فناوری مهندسی ژنتیک و تراریخته را از ابزارهای کارآمد و موفق برای رفع این بحران‌ها و تأمین امنیت غذایی دانست و افزود: وزارت بهداشت در حوزه‌های غذا و دارو نظارت‌ها و مراقبت‌های لازم را برای اطمینان از سلامت و ایمنی تعریف کرده و بر اساس همین نظارت‌ها استفاده از محصولات تراریخته را مجاز دانسته است.

 وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم توانایی و الزامات خود را در استفاده از این فناوری با کشوری که به لحاظ حاصلخیزی خاک و وجود آب و طغیان آفات با بحران‌های کشاورزی در کشور ما روبرو نیست مقایسه کنیم. ولی می‌توانیم در کشور خود سازوکاری داشته باشیم که با بها دادن به روش‌های مختلف هر کسی به فراخور ذائقه و توان خود بتواند از آنها بهره‌مند شود.

همایش بین‌المللی محصولات تراریخته و آگاهی عمومی چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 آذرماه 1395 به همت سازمان غذا و دارو در سالن مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.