واعظ مهدوی : فعال‌سازی ستادهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها

نمایشگاه مدیریت سبز در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر واعظ مهدوی، انقلاب اسلامی را ثمره 150 سال مبارزات پر تلاش ملت ایران و یک نعمت بزرگ الهی دانست و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را در حوزه دانشگاه‌ها و علم و دانش و گسترش کمی و کیفی آن در سرتاسر کشور، خصوصاً در مناطق محروم دانست. وی با ذکر این مطلب که ما در حوزه مصرف انرژی کشوری پر مصرف هستیم، گفت برای کنترل مصرف انرژی بدون شکل‌گیری متغیرهای نهادی متغیرهای قیمتی تغییر کرد که آخرین آنها در سال 1389 بود و لذا این دستکاری کارآیی لازم را نداشت و منجر به تورم شد …


واعظ مهدوی : فعال‌سازی ستادهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها

نمایشگاه مدیریت سبز در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر واعظ مهدوی، انقلاب اسلامی را ثمره 150 سال مبارزات پر تلاش ملت ایران و یک نعمت بزرگ الهی دانست و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را در حوزه دانشگاه‌ها و علم و دانش و گسترش کمی و کیفی آن در سرتاسر کشور، خصوصاً در مناطق محروم دانست. وی با ذکر این مطلب که ما در حوزه مصرف انرژی کشوری پر مصرف هستیم، گفت برای کنترل مصرف انرژی بدون شکل‌گیری متغیرهای نهادی متغیرهای قیمتی تغییر کرد که آخرین آنها در سال 1389 بود و لذا این دستکاری کارآیی لازم را نداشت و منجر به تورم شد که آثار سوء آن هنوز گریبان اجتماع و صنعت ما را رها نکرده است. وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نمایشگاه بتوانیم گامی در جهت نهادسازی کاهش و مدیریت مصرف انرژی برداریم. وی ضمن قدردانی از تلاش‌های بیش از 30 دانشگاه، موسسه آموزشی و پژوهشی و پارک علم و فناوری که حاصل کار آنها در این نمایشگاه عرضه شده بود، روی کارکرد این نمایشگاه‌ها در هم‌افزایی پژوهشگران در خصوص کارهای انجام شده تاکید کرد و انتقال تجربه در این نمایشگاه‌ها را مهمترین دستاورد چنین اجتماعاتی دانست. دکتر واعظ مهدوی با تاکید بر 5 محور مهم استفاده از آب باران، استفاده از انرژی خورشیدی، اصلاح و بازیافت فاضلاب، اصلاح موتورخانه، استفاده از زمین‌گرمایی در برگزاری این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که روزی وزارت علوم استانداردی برای مدیریت سبز داشته باشد و بتواند دانشگاه‌ها، موسسات و دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه رتبه‌بندی کرده و گواهینامه برایشان صادر کند. وی با اشاره به دستورالعمل مشترک سازمان برنامه و بودجه با وزارت علوم در زمینه مدیریت سبز و فعال‌سازی ستادهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها افزود یکی از اهداف دانشگاه‌ها ظرفیت‌سازی و مهارت‌آموزی به فارغ‌التحصیلان در زمینه صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌هاست. همچنین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در حوزه آموزش و پرورش و حوزه‌های فرهنگی کشور یک امر ضروری دانست.

دکتر بهزاد قره‌یاضی رییس امور تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور نیز که در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشت برگزاری نمایشگاه‌های پژوهشی، علمی و فناوری را از ابتکارات سازمان برنامه و بودجه و برای تبیین و تفهیم اهمیت توسعه علمی کشور و استفاده از دستاوردهای فناورانه برای مدیران ارشد عنوان کرد و گفت : نمایشگاه مدیریت سبز در دانشگاه‌ها به همت امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده. این نمایشگاه نمونه‌ای از اقداماتی است که وزارت علوم و دانشگاه‌های تابعه و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب و انرژی انجام داده‌اند. وی در ادامه افزود: سازمان برنامه و بودجه، با توجه به اهمیت ویژه‌ای که برای توسعه علمی کشور قایل است هزینه تحقیقات مرتبط با مدیریت سبز دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی را تامین می‌کند. وی ابراز امیدواری کرد با توجه به بحران آب و اهمیت محیط زیست به ویژه در شهرهای بزرگ، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ضمن فرهنگسازی موجب افزایش انگیزه ما برای تحقق مدیریت سبز شود.


ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.