محصولات زیست‌فناوری را وارد زندگی مردم می‌کنیم

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با تاکید بر پوشش ریسک محصولات تولیدشده در زیست‌فناوری گفت: با امضای تفاهمنامه با سازمان صنایع، ما آمادگی داریم تا با پوشش ریسک، فناوری‌های تولیدشده را به بخش صنعت وارد کنیم.

دکتر مصطفی قانعی روز شنبه، 7 اسفندماه در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه زیست‌فناوری، اظهار کرد: برای این منظور در این ستاد صندوق حمایت از توسعه زیست‌فناوری ایجاد شده است.

قانعی با اشاره به برنامه ستاد زیست‌فناوری برای پوشش دادن ریسک تولید در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تاکنون با پوشش ریسک توسط این صندوق توانستیم مهارگرهای زیستی برای کاهش سم در مزارع، تولید نهال عاری از ویروس با عملکرد بالا و ارائه مدل تغذیه زیستی برای گیاهان را به تولید صنعتی برسانیم…

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری اعلام کرد:

محصولات زیست‌فناوری را وارد زندگی مردم می‌کنیم

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با تاکید بر پوشش ریسک محصولات تولیدشده در زیست‌فناوری گفت: با امضای تفاهمنامه با سازمان صنایع، ما آمادگی داریم تا با پوشش ریسک، فناوری‌های تولیدشده را به بخش صنعت وارد کنیم.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی به نقل از ایسنا، دکتر مصطفی قانعی روز شنبه، 7 اسفندماه در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر ضرورت حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه زیست‌فناوری، اظهار کرد: برای این منظور در این ستاد صندوق حمایت از توسعه زیست‌فناوری ایجاد شده است.

قانعی با اشاره به برنامه ستاد زیست‌فناوری برای پوشش دادن ریسک تولید در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تاکنون با پوشش ریسک توسط این صندوق توانستیم مهارگرهای زیستی برای کاهش سم در مزارع، تولید نهال عاری از ویروس با عملکرد بالا و ارائه مدل تغذیه زیستی برای گیاهان را به تولید صنعتی برسانیم.

وی افزود: این ستاد دو ماموریت کاهش قیمت تمام‌شده محصول و رقابت‌پذیری محصول در بازارهای بین‌المللی را دنبال می‌کند؛ چراکه در حال حاضر 16 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه‌های زیست‌فناوری داریم.

قانعی، رتبه ایران در منطقه در حوزه زیست‌فناوری را اول و در دنیا 14 ذکر کرد و ادامه داد: ولی ما هنوز مشتاق هستیم تا فناوری‌های زیستی وارد زندگی مردم شود، ضمن آنکه بتوانیم تکلیفی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی به این ستاد واگذار کرده است، محقق کنیم.

به گفته وی، بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سند زیست‌فناوری مشخص شده است که ایران باید تا افق 1404 به سه درصد بازار زیست‌فناوری ایران دست یابد.

قانعی با تاکید بر اینکه کسب سه درصد بازارهای زیست‌فناوری حدود 30 میلیارد دلار برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بازار زیست‌فناوری کشور به بلوغ رسیده است؛ ولی هرچند که این حوزه مانند سایر حوزه‌ها گردش مالی مناسبی داشته است، ولی تاکنون نفوذ فناوری در صنعت را نداشته‌ایم که با امضای تفاهمنامه‌ای با سازمان صنایع کوچک این امر محقق خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری با تاکید بر اینکه این ستاد آمادگی دارد تا حمایت از محصولات حوزه زیستی را با پوشش ریسک ادامه دهد، یادآور شد: شرکت‌های فعال در این حوزه در بخش‌های مختلف زیست‌فناوری وارد شده‌اند و توانمندی‌های خود را به اثبات رسانده‌اند و ما آماده‌ایم که خدماتی را به هر صنعتی از هر خوشه‌ای که آمادگی جذب فناوری با ریسک‌پذیری از سوی ستاد داشته باشد، ارائه می‌دهیم.

قانعی، تولید ثروت از حوزه‌های زیستی را از ماموریت‌های این ستاد نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن ما در جهت به حداقل رساندن مخاطرات زیست‌محیطی و تولید محصولات رقابتی اقدام کرده‌ایم و برای هر کدام از این ماموریت‌ها راهکارهایی را نیز ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری با سازمان صنایع با تاکید بر اینکه این تفاهمنامه یک تفاهمنامه تشریفاتی نیست، گفت: با مدلی که امروز در این مراسم ارائه شده است، ما آمادگی داریم تا با بخش‌های صنعت وارد همکاری شویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.