جهانگیری: نمی توانیم نسبت به حال و آینده ایران بی تفاوت باشیم!

 

معصومه ابتکار در آخرین روز حضور خود در سازمان حفاظت از محیط زیست و در مراسم معارفه دکتر کلانتری به عنوان رئیس جدید این سازمان اظهار داشت: مردم ما در شهرها از هوای بهتری تنفس می کنند. وی به هوای آلوده خوزستان و کلانشهرها اشاره ای نکرد.

معاون اول رئیس جمهور در سخنرانی خود در مراسم تودیع ابتکار اظهار داشت: این اولین سخنرانی من در دولت دوازدهم است. و احتمالا در روزهای آینده جلساتی از این دست خواهیم داشت. در این جلسات فرصتی هست تا سیاست ها و برنامه های دولت دوازدهم در بخش های مختلف توضیح داده شود.

دکتر جهانگیری ابتکار را به عنوان مدیری شجاع و مجرب با شهرت جهانی معرفی کرد. و گفت دکتر ابتکار زن مسلمان توانمندی است که درخشید و بحث محیط زیست را به موضوع اصلی و مهمی در کشور تبدیل کرد.

وی ادامه داد: همه باید احساس کنند محیط سالم، آب سالم و کار سالمی دارند و این ‌پیچیدگی محیط زیست را نشان می دهد و افزود: مسئولیت جدیدی که دکتر روحانی به خانم ابتکار داده اند، بار سنگینی است. در این مراسم دکتر جهانگیری لوح تقدیری به معصومه ابتکار اعطا کرد.

جهانگیری اظهار داشت: امروز معارفه شخصیت دانشمند برجسته با سابقه روشن کشور است. دکتر کلانتری تجارب ارزشمند و سابقه مدیریت بسیار روشن و موفقی دارند و عمدتا با مسایلی سروکار داشته اند که در حوزه محیط زیست قرار دارد. وی گفت “در ابتدای دولت یازدهم”  آقای روحانی فرمودند این دولت، دولت محیط زیستی است. به همین دلیل اولین مصوبه ما هم احیای دریاچه ارومیه بود که من وعده های زیادی را از جنبه تامین مالی به دکتر کلانتری داده بودم که محقق نشد. ولی دکتر کلانتری و همکارانشان به شدت کار کردند و توانستند دغدغه ای را از مردم سلب کنند. موضوع محیط زیست یک مسئله فانتزی نیست. مسئله ای جدی است. نمی توانیم نسبت به حال و به ویژه آینده ایران حساس نباشیم.

اما باید توجه کنیم که همه چیز تهدید نیست، می تواند مفید هم باشد و فرصت هم تلقی شود. هنر ما انسانها این است که راهکار نشان دهیم.

ما از طرفی کشور در حال توسعه هستیم. ما دنبال توسعه ایرانیم، دنبال پیشرفت ایرانیم؛ توسعه پایدار و متوازن. ما هنوز تا صنعتی شدن خیلی راه داریم. در عین حال میخواهیم رودخانه و جنگلمان هم حفظ شود.

همت مدیران کشور استقرار توسعه پایدار در کشور است. باید تصویری واقعی از محیط زیست در کشور ارائه شود.

دکتر جهانگیری برخلاف ادعای خانم ابتکار که اظهار کرده بود  مردم در شرایط بهتری تنفس می کنند گفت: ما با بحران آب و بحران آلودگی هوا در کلانشهرها روبرو هستیم، ریزگردها و خشک شدن تالابها تهدید است. ۴ مورد از ده مشکلی که مردم در نظر سنجی گفته بودند معضلات زیست محیطی بوده است.

وی تاکید کرد: محیط زیست باید نه بگوید ولی نه گفتن محیط زیست باید این باشد که بگوید چگونه کاری را انجام دهیم و به چه نحوی کار انجام شود و نه خالی گفتن بدون توجه به نیازهای توسعه ای و اشتغال شدنی نیست.

دکتر معصومه ابتکار در حالی سازمان حفاظت از محیط زیست را ترک می کند که در طی چهار سال تکیه بر کرسی ریاست این سازمان انتقادات بسیاری از دوستداران محیط زیست را نسبت به مدیریت خود در این سازمان برانگیخت.

انتصاب دکتر کلانتری از سوی ریاست جمهوری به عنوان رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست نگاه همه دوستداران محیط زیست را به مدیریت جدید این سازمان معطوف کرده است.

شاید بتوان گفت دکتر کلانتری در حالی مدیریت سازمان حفاظت میحط زیست را برعهده می گیرد که بحران آب و خشکی، پدیده ریزگردها و آلودگی هوا را به عنوان ارمغان از دوره های قبل دریافت می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.