ظرفیت‌های فناوری تراریخته برای حل معضلات کشاورزی

دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیوتکنولوژی اظهار داشت: جلوگیری از فناوری تراریخته موجب عقب ماندگی علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی شد.

دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با سخنرانی دکتر زینلی رئیس انجمن بیوتکنولوژی در سالن همایش های موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر آغاز به کار کرد.

دکتر زینلی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی و دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیوتکنولوژی، در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به قابلیت‌های زیست‌فناوری به عنوان مهم‌ترین فناوری قرن اظهار داشت: جریان سازمان دهی شده‌ای تلاش می‌کند زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک را خطرناک نشان دهد.

وی افزود: فناوری تراریخته ظرفیت‌های زیادی برای حل برخی معضلات کشاورزی کشور دارد و مخالفین محصولات تراریخته در ۱۵ سال گذشته با جلوگیری از این ظرفیت‌ها موجب عقب ماندگی علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی شده‌اند.

وی با اشاره به حضور پر شمار میهمانان خارجی شرکت کننده در همایش و ابراز امیدواری برای توسعه همکاری های علمی بین المللی در فضای پسابرجام گفت: برای اولین بار است‌که در تاریخ برگزاری کنگره های بیوتکنولوژی تعداد مقالات دریافتی در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی از تعداد مقالات دریافتی در حوزه بیوتکنولوژی گیاهی و کشاورزی پیشی گرفته است که می تواند نتیجه زحمات مخالفین تولید ملی محصولات تراریخته باشد

وی افزود امیدواریم با تغییرت صورت گرفته در دولت پیشرفت در حوزه پژوهش های بیوتکنولوژی کشاورزی و به ویژه محصولات تراریخته هم جایگاه خاص خود را بیابد.

دومین همایش بین‌المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی صبح امروز صبح امروز در سالن همایش های موسسه اطلاح و تهیه نهال و بذر کرج آغاز به کار کرد و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری انجمن علمی بیوتکنولوژی برگزار کننده این رخداد هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.