محصولات بیوتکنولوژی ایمن هستند

رئیس انجمن علمی ژنتیک ایران گفت: ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی برای داشتن امنیت غذایی در کشور فراوان بوده وباید با استفاده از فناوری امنیت غذایی را ارتقاء بخشید.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا محمود تولایی در حاشیه دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران درکرج در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه ایران به این بلوغ علمی رسیده که استفاده از فناوری های نوین را به صورت مطمئن به خدمت بگیرد و محصولات ایمنی را تولید کند.

وی اضافه کرد: کشور ظرفیت زیادی در زمینه تولید انواع محصولات غذایی، دارویی، کشاورزی و سایر صنایع را دارد و به همین منظور با ایجاد زیر ساخت های لازم می توانیم از این فرصت استفاده کنیم.

تولایی با بیان اینکه یکی از عرصه های مهم بیوتکنولوژی امنیت غذایی است بیان داشت: کشور ما از منابع اولیه و خدادادی، ذخایر ژنتیکی و استعدادهای زیادی برخوردار است و باید از این ظرفیت ها برای رشد هر چه بیشتر بیوتکنولوژی بهره بگیریم.

رئیس انجمن ژنتیک ادامه داد: امروز نباید اسیر جوسازی و شعارهای دیگران باشیم و اجازه دهیم که آنها برای ما تعیین کنند که از چه دانش و فناوری و تاچه حدودی استفاده کنیم.

تولایی افزود: اگر کسانی که در جامعه ایجاد احساس ناامنی و نگرانی در خصوص استفاده از محصولات تراریخته می کنند باید پاسخ بدهند که این نگرانی نسبت به محصولات تراریخته وارداتی بیشتر وجود دارد و یا محصولات تراریخته ای که در داخل کشور و تحت نظر کارشناسان و توسط ضوابط کشورمان تولید می شود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.