کنفرانس ملی زیست‌شناسی سامانه‌ها

سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران در تاریخ 8 و 9 اسفند ماه 1396 از سوی دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، سومین کنفرانس زیست‌شناسی سامانه‌های ايران در تاریخ 8 و 9 اسفند ماه 1396 از سوی ستاد توسعه زیست‌فناوری و دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای ورود متخصصین و پژوهشگران کشور به این عرصه راهبردی برگزار خواهد شد.

در اطلاعیه برگزاری این همایش آمده است: هر چند در توسعه زیست‌شناسی مولکولی در طی چند دهه گذشته، موفقیت‌های خوبی به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص، تولید علم، تولید محصول و تجاری‌سازی در کشور بدست آمد، لیکن در نهادینه کردن و توسعه انقلاب جدید زیست‌فناوری که از سال 2000 میلادی بعد از اتمام پروژه ژنوم انسان، تحت عنوان زیست‌شناسی سامانه‌ها شروع شده، توجه و اقدامات لازم در کشور صورت نگرفته است.

این اطلاعیه می‌افزاید: کنفرانس سوم با محوریت ستاد، رخداد مهمی در عرصه زیست‌فناوری کشور خواهد بود و تلاش مسئولین کنفرانس بر این است تا با حضور فعال فرهیختگان و علاقمندان زیست‌فناوری کشور در طی دو روز سخنرانان کلیدی بین‌المللی و ملی در حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعت، کشاورزی و علوم زیستی در مورد زمینه‌های تخصصی مربوطه به ارائه دستاوردها بپردازند. کارگاه‌های آموزشی تخصصی و ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر نیز در کنار برنامه‌های اصلی کنفرانس خواهد بود. امید است بعد از این کنفرانس، با جلب نمودن نظر مسئولین و متخصصان، گفتمان زیست‌شناسی سامانه‌ها در بین پژوهشگران مرتبط با این تخصص رونق بیشتری پیدا کند، ضمن آنکه مسئولین نیز در تامین بودجه ایجاد یک مرکز پژوهشی ملی و آزمایشگاه‌های ملی اقدام لازم را بعمل آورند. ارائه نظرات و پیشنهادهای شما عزیزان متخصص در این خصوص موجب تقدیر و تشکر خواهد بود. ضمنا شرکت کلیه متخصصین، صاحب نظران و پژوهشگران زیست‌فناوری دوراندیش و آینده نگر به این کنفرانس توصیه می‌شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی کنفرانس محورهای این همایش که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌گردد شامل موارد ذیل می‌شود:

– مدل‌سازی ریاضی شبکه‌های بیوشیمیایی (متابولیکی، تنظیمی، سیگنالی و …)

– واکاوی داده‌های امیکس و ادغام داده‌ها (ژنومیکس، ترانس‌کریپتومیکس، پروتئومیکس، متابولومیکس و …)

– استفاده از رویکرد سامانه‌ها و بررسی برهم‌کنش‌های اجزاء زیستی

– مهندسی متابولیک، زیست شناسی مصنوعی (Synthetic Biology) و طراحی مدارهای زیستی

– مدل‌سازی چندمقیاسه و بررسی برهم‌کنش‌های بین سلولی

– کاربرد زیست‌شناسی سامانه‌ها در صنعت و پزشکی

همچنین به مواردی چون ارتقاء سطح دانش زیست‌شناسی سامانه‌ها و تبیین توانمندی‌های آن، گردهمایی متخصصان و فراهم نمودن بستری برای تبادل نظر بین کارشناسان، تشویق و ترغیب پژوهشگران به کاربردی نمودن زیست‌شناسی سامانه‌ها، ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی و آشنایی با مسائل روز، گسترش ارتباط علمی بین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به عنوان اهداف این کنفرانس ملی اشاره شده است.

آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش ۱۵ آبان ماه تعیین شده است. همچنین علاقمندان به شرکت در همایش تا ۱۵ دی ماه به طور عادی و تا ۳۰ دی ماه با جریمه تاخیر می‌توانند در پایگاه اطلاع رسانی همایش ثبت نام کنند.

دانلود پوستر همایش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.