اولین همایش زیست‌فناوری متابولیت‌های گیاهی

اولین همایش زیست‌فناوری متابولیت‌های گیاهی 17 و 18 بهمن 1396 در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، اولین همایش زیست‌فناوری متابولیت‌های گیاهی  17 و 18 بهمن 1396 در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری برگزار می‌شود.

در اطلاعیه این همایش آمده است: با استعانت از خداوند متعال، پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست فناوری در راستای تحقق اهداف بلند مدت خود برای توسعه زیست‌فناوری و ارتقاء پژوهش‌های مرتبط و ایجاد بستر مناسب برای برقرای ارتباطات علمی-پژوهشی و تبادل افکار بین دانشجویان، علاقمندان، و پژوهشگران کشور اولین همایش زیست‌فناوری متابولیت‌های گیاهی را در روزهای 17 و 18 بهمن ماه 1396 برگزار می نماید. لذا از اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها، موسسات پژوهشی، پژوهشگران، کارشناسان، فعالان صنایع مرتبط و دانشجویان جهت شرکت در این همایش صمیمانه دعوت به عمل می آید. شایان ذکر است تمام مراحل ثبت نام به از طریق وبگاه همایش به آدرس http://pmbiotech.ir صورت می گیرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: گیاهان منابع سرشار از مواد شیمیایی مختلف با خواص کاربردی متنوع می‌باشند. بسیاری از فراورده‌های حاصل از متابولیزم اولیه و ثانویه گیاهی جز گرانبهاترین ترکیبات غذائی، داروئی و صنعتی هستند که از طرق مختلف زیست‌فناوری مانند کشت بافت و سلول در شرایط آزمایشگاهی قابل تولید هستند. تولید متابولیت‌های گیاهی در شرایط آزمایشگاهی نه تنها از برداشت بی‌رویه گیاهان طبیعی جلوگیری می‌کند بلکه با کاهش هزینه‌های رایج در کشاورزی سنتی و گلخانه‌ایی به تولید با کیفیت ترکیبات دلخواه از طریق کنترل دقیق متغییرهای موثر در فرایند تولید می‌انجامد.

طبق برآوردی که توسط سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته بیش از 80% مردم جهان برای درمان بیماری‌ها هنوز از داروهای گیاهی استفاده می کنند. تقریبا یک چهارم داروهای تهیه شده دنیا دارای منشا گیاهی هستند که یا مستقیما از گیاهان عصاره گیری شده یا براساس ترکیبات گیاهی ساخته شده اند. در غالب موارد، سرعت و مقدار طبیعی تولید متابولیت های ثانویه گیاهی پائین بوده و جواب‌گوی مقیاس صنعتی نمی‌باشد. بنابراین ایجاد شرایط مناسب برای تولید انبوده آنها ضروری به نظر می رسد. روش‌های زیست‌فناوری قادر به تولید این ترکیبات در مقیاس بالا آن‌هم با کیفیت قابل قبول می باشد.

فرم ثبت نام همایش در اینجا در دسترس است.

مهلت ارسال مقالات ۳۰ آبان ۱۳۹۶ است. موارد ذیل به عنوان محورهای این همایش اعلام شده است:

  • مهندسی متابولیت های گیاهی
  • کشاورزی مولکولی
  • کشت بافت گیاهان دارویی
  • روش های آنالیز مواد شیمیایی گیاهی و بیوسنتر آنها
  • استاندارها و بازاریابی

دانلود پوستر همایش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.