حمایت ایران و هند از طرح‌های مشترک بیوتکنولوژی

وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران و هند با انتشار فراخوانی اعلام کردند به طور مشترک از طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف بیوتکنولوژی حمایت می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با انتشار فراخوانی اعلام کرد ایران و هند به طور مشترک از متقاضیان انجام طرح‌های تحقیقاتی بیوتکنولوژی حمایت خواهد شد.

در این فراخوان آمده است: با عنایت به توافق مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دپارتمان علم و فناوری وزارت علوم و فناوری جمهوری هند، فراخوان طرح های تحقیقاتی مشترک از ۱۱ دی ۱۳۹۶ به طور همزمان در هند و ایران اعلان شده و تا ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ادامه خواهد یافت.

این فراخوان اولویت موضوعات تحقیقاتی مشترک ایران و هند را بیوتکنولوژی و سلامت انسان، بهبود عملکرد محصول، محصولات تراریخته، اصلاح ژنتیکی انسانها و جانوران، بیوتکنولوژی میکروبی با تاکید بر سوخت زیستی سلولی و تنوع میکروبی و بررسی زیست محیطی؛ تحقیقات متمرکز مولکولی روی سلول های بنیادی، سرطان، بیماری های گرمسیری و عفونی، بیوتکنولوژی جانوری (تولید مثل و تغذیه) و مدیریت منابع آب اعلام کرده است.

بر اساس فراخوان، مهلت ارسال پروپوزال ها از تاریخ ۱۱ دی ۹۶ (اول ژانویه) لغایت ۲۶ بهمن ۹۶ (۱۵ فوریه) اعلام شده است.

اعضای هیات علمی و پژوهشگران مراکز علمی و پژوهشی می توانند فرم های لازم و اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه ارسال مدارک را از اینجا دریافت نمایند.

در انتهای فراخوان آمده است: در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی بیشتر با خانم عبدالهی کارشناس میز هند در مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم (۸۲۲۳۴۲۳۱) و یا آقای دکتر‬ ابراهیمی، مسئول دبیرخانه همکاری های علمی ایران با هند در دانشگاه فردوسی مشهد (۰۵۱۳۸۸۰۵۷۴۴) تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.