دانشیار بیوتکنولوژی کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس:
مهندسی ژنتیک می تواند تاثیرات سوء تغییرات اقلیمی بر کشاورزی کشور را کاهش دهد
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های پیشرفته در رفع تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی بر تولیدات کشاورزان توجه هر چه بیشتر مسوولان عالی کشور به فناوری زیستی به ویژه مهندسی ژنتیک را خواستار شد.
به گزارش مرکز اطلاعات بیوکنولژی ایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکولوژی کشاورزی ایران، در بازدیدی که از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی چهارشنبه 18 اردیبهشت 98 توسط دانشجویان تربیت مدرس صورت گرفت، دانشیار بیوتکنولوژی کشاورزی این دانشگاه اظهار کرد:مهندسی ژنتیک می تواند تاثیرات سوء تغییرات اقلیمی بر کشاورزی کشور را کاهش دهد.
عضو هیات علمی گروه بیوتکنولوژی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های پیشرفته در رفع تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی بر تولیدات کشاورزان توجه هر چه بیشتر مسوولان عالی کشور به فناوری زیستی به ویژه مهندسی ژنتیک را خواستار شد.
دکتر مختار جلالی جواران که با همراهی جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس به منظور آشنایی با فعالیتها و طرح های در دست اقدام پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در این پژوهشگاه حضور یافته بود، اظهار داشت: مهندسی ژنتیک از موثرترین و مورد توجه ترین زمینه های فناوری در حوزه کشاورزی است که خوشبختانه کشور ما به موقع با پیشرفت های این فناوری همراه شده است. پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از مجموعه هایی است که در این زمینه مایه افتخار کشور است و خوشحالم که این امکان توسط پژوهشگاه فراهم شده که دانشجویان با بازدید مستقیم از بخش های مختلف تحقیقاتی پژوهشگاه با پیشرفت ها و فعالیت های در حال انجام در این مجموعه پژوهشی پیشرو آشنا شوند.
وی گفت: این قبیل بازدیدها نقش موثری در آشنایی دانشجویان با نیازهای پژوهشی کشور دارد و انگیزه آنها را برای فعالیت های تحقیقاتی افزایش می دهد.
جلالی جواران در پایان پیشنهاد کرد که پژوهشگاه در کنار بازدیدهای مستمر حداقل یک بار در هر فصل روزی را به عنوان درب های باز برای بازدیدهای عمومی خصوصا میزبانی از دانش آموزان اختصاص دهد و علاوه بر این از ظرفیت های فضای مجازی مثل وب سایت و تالارهای گفت و گوی اینترنتی برای آشنایی دانش آموزان با فناوری زیستی و فعالیتهای پژوهشگاه و پاسخ گویی به سوالات آنها استفاده شود.
دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در این بازدید ضمن حضور در بخش های مختلف تحقیقاتی پژوهشگاه از مرکز بیوانفورماتیک و فیتوترون ها (اتاقک های رشد) پژوهشگاه نیز بازدید کردند.