زمان تبدیل دانش به فناوری در حوزه ژن درمانی فرا رسیده است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای تسریع ورود محصولات حوزه ژن درمانی به بازار نیازمندی در تعریف زیرساختارها و تدوین آیین نامه‌های مربوط به این حوزه وجود دارد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ضرورت فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز برای تجاری‌سازی محصولات ژن درمانی بیان کرد: زمان طلایی تبدیل دانش به فناوری در این حوزه رسیده است. 

دکتر حمیدیه گفت: برای تسریع ورود محصولات حوزه ژن درمانی به بازار نیاز به تعریف زیرساختارها و تدوین آیین نامه های مربوط به این حوزه هستیم. وی افزود: در این راستا ستاد پیگیری آیین نامه های ژن درمانی را در اولویت قرار داده است.

 دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: تولید موش هموفیلی توسط متخصصان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نوید آینده روشن فناوری های این حوزه است.

اگرچه متخصصان دانش تولید محصول را دارا هستند اما نیاز است در کنار تولید محصول، افراد متخصصی در حوزه دانش کسب و کار حضور داشته باشند تا بتوانند ورود به بازار را تسهیل کنند.

حمیدیه همچنین بیان کرد: با توجه به کشش بازار منطقه برای اینگونه محصولات باید در مدل اقتصادی در نظر گرفته شده پتانسیل عرضه در بازار های بین المللی را نیز مطرح کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.