حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

بانک اطلاعات زیست‌فناوری دریا راه‌اندازی می‌شود

ستاد توسعه زیست‎فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ایجاد هم‌افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و تجربی کشور در ارتقای محصولات زیست‌فناوری دریا درصدد است که بانک اطلاعات زیست فناوری دریایی را در کشور راه‌اندازی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از  مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمايت از تجاری سازی محصولات تولید شده در حوزه زیست فناوری دریا برای خدمات رسانی به صنایع مختلف و رفاه انسانی با تاکید بر حفظ محیط زیست دریایی و توسعه پایدار منابع دریایی یکی از اولویت هایی است که در ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود داشت، بر همین اساس نیز کارگروه زیست فناوری دریا در این ستاد تشکیل شد.

ایجاد بستر لازم برای بهره وری اقتصادی محصولات زیست فناوری دریا و ارتقای دانش و توسعه فرهنگ زیست فناوری دریا به منظور كسب ثروت و رفاه عمومی از جمله اهدافی است که در این کارگروه پیگیری می شود. اما یکی از مهم ترین اولویت هایی که در این کارگروه دنبال می شود، ایجاد شبکه ارتباطات و بانک اطلاعات مرتبط با این موضوع  در سطح کشور با هدف ساماندهی به فعالیت های این حوزه است.

زیست‌فناوری دریایی گزینه مناسبی برای اقتصاد کشورهای در حال توسعه و مجاور اقیانوس‌ها است  چرا که این کشورها منابع گسترده و ارزشمند دریایی با تنوع بسیار وسیع دارند. شکوفایی این حوزه می‌تواند تاثیر زیادی در اقتصاد و توسعه یافتن این کشورها ایجاد کند.

این کارگروه، معرفی، شناسایی و حمایت از پروژه ها و شرکت های فعال در حوزه زیست فناوری دریا را نیز پیگیری می کند تا این پروژه ها و شرکت ها براساس اولویت های کارگروه به صندوق توسعه زیست فناوری معرفی شوند و تسهیلات مورد نیاز را براساس طرح ارائه شده دریافت کنند.

همچنین این کارگروه در نظر دارد با توجه به اولویت های اعلام شده از طریق ایجادشتاب دهنده به شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه، حمایت های ساختاری و مشاوره ای ارائه دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.