در تولید محصولات فناورانه زیستی خودکفا می‌شویم

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی، با هدف خودکفایی کشور در تولید محصولات زیست‌فناوری، پزشکی و سلامت، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری ایسنا، یکی از مهم‌ترین اقدامات ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری و هم‌افزایی فعالیت‌های علمی و فناورانه با دیگر نهادهای ذینفع و مرتبط با حوزه‌های کاری آن‌ها است.

در همین راستا، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف خودکفایی کشور در تولید محصولات زیست‌فناوری، پزشکی و سلامت تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه مشترکی با اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی امضا کرد. بر اساس این تفاهم‌نامه، مشارکت طرفین برای کمک به تحقیق، توسعه و تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات فناورانه و دانش‌بنیان حوزه سلامت، زیست‌فناوری و تجهیزات پزشکی بیشتر می‌شود.

همچنین در این تفاهم‌نامه آمده است که حمایت از تحقیق، توسعه و تولید تجهیزات پزشکی اولویت‌دار و سایر محصولات فناورانه حوزه‌های پیشرفته که بیشترین میزان واردات را داشته‌اند، باید در اولویت‌های حمایتی هر سه دستگاه طرف قرارداد منظور شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، با توجه به این‌که دانش‌بنیان‌ها به کمک ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شده‌اند با توسعه زیست‌فناوری در صنایع مختلف دارویی اثر تحریم‌ها در کشور را کمرنگ و از تهدید تحریم‌ها بهترین فرصت را برای رونق تولید در کشور استفاده کنند، می‌توان گفت چنین همکاری‌های مشترکی می‌تواند سلامت و امنیت روانی و جسمی جامعه را تامین کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.