کسب‌وکارهای جدید زیستی دریایی به میدان می‌آیند

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: در تلاشیم کسب‌وکارهای جدیدی در حوزه زیست‌فناوری دریا راه‌اندازی کنیم.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از اقدامات ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوری‌های زیستی حوزه دریا، تشکیل کارگروهی در این حوزه بود. در این کارگروه، خدمات‌رسانی به صنایع مختلف و رفاه انسانی با تاکید بر حفظ محیط‌زیست دریایی و توسعه پایدار منابع دریایی مدنظر قرار گرفته است.

او افزود: تعیین اولویت‌ها و برنامه‌های مرتبط با توسعه زیست‌فناوری دریا در برنامه ششم توسعه و تدوین نقشه راه توسعه حوزه زیست‌فناوری دریا از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که در این کارگروه بر آن تاکید شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: کارگروه زیست‌فناوری دریایی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناورری ریاست جمهوری اقدام به تعریف و تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی برای راه‌اندازی کسب‌وکار‌های جدید در این حوزه کرده است.
حمایت بخش خصوصی برای ورود ترکیبات زیست‌فناورانه دریایی به بازار
او بیان کرد: حمایت و تشویق بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ورود ترکیبات زیست‌فناورانه دریایی به بازار را دنبال می‌کنیم.

قانعی ادامه داد: ظرفیت‌سنجی نیاز کشور به محصولات زیست‌فناورانه دریایی در صنایع دارویی، غذایی، پزشکی و انرژی یکی از پیش‌نیاز‌های توسعه صنعت زیست‌فناورانه دریایی در کشور است. این صنعت که ظرفیت بالایی در رونق زیست‌فناوری دارد به یکی از اولویت‌های اصلی ستاد توسعه زیست‌فناوری تبدیل شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.