دکترمصطفی قانعی: بیوتکنولوژی علمی نافع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، دکتر مصطفی قانعی رئیس ستاد توسعه زیست ‎فناوری  طی سخنانی ضمن بیان اینکه ایران رتبه پانزدهم جهانی را در بیوتکنولوژی دارد، افزود در تجاری ‎سازی علم تا کنون جایگاه رشد‎ یافته ‎‎ای نداشته ‎ایم. با این حال نمایشگاه بیوتکنولوژی گواهی بر برداشتن گام‎ هایی در مسیر پیشرفت تجاری است. قدم بعدی ما هدایت بازار سرمایه به سمت تجاری ‎سازی زیست ‎فناوری برای کاهش فقر است.

قانعی تشریح کرد پیشرفت در دستیابی به این هدف شاخصی برای نفوذ زیست ‎فناوری در بین مردم است. وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند مردم باید نتیجه زیست‎ فناوری را در زندگی خود ببینند، افزود بیوتکنولوژی علمی نافع در زندگی مردم است.

رئیس نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با اعلام آمادگی ستاد توسعه زیست‎ فناوری برای استفاده از ظرفیت علمی کشور در برگزاری همایش‎ ها و جشنواره‎ ها خواستار مشارکت جامعه علمی کشور در کلیه گروه های مربوطه از جمله گروه پژوهش و تجاری ‎سازی و توسعه نیروی انسانی و … شد.

وی در پایان با درخواست برقراری فرصت‎ های بیشتر برای ایجاد ارتباط با محققین برتر دنیا به سخنان خود خاتمه داد.

مراسم افتتاحیه نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی با سخنرانی چهره‎ های برتر علمی دنیا از جمله دکتر ون مونتاگو، برنده جایزه جهانی غذا، و پروفسور کازو واتانابه از دانشگاه تسوکوبای ژاپن صبح امروز در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

ان گزارش در تاریخ 3 خرداد 1394 منتشر شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.