مهندس رجایی: نبرد دنیای امروز، جنگ بر سر کسب منابع آب و غذا است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، مهندس عباس رجایی در نشست هم‌اندیشی اولین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران با عنوان مهندسی ژنتیک که 5 خرداد پیش از مراسم اختتامیه کنگره برگزار شد، با اشاره به …

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، مهندس عباس رجایی در نشست هم‌اندیشی اولین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران با عنوان مهندسی ژنتیک که 5 خرداد پیش از مراسم اختتامیه کنگره برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه جدی و عملی به راهکارهای افزایش منابع تولید غذایی و حفظ و تولید منابع آبی گفت: هزاره سوم، هزاره آب و غذاست و نبردهای بیشتری بر سر تصاحب این منابع در جهان رخ خواهد داد. در دنیای امروز سیاست و مسایل علمی ارتباط تنگاتنگی یافته‌اند و همین امر باعث می‌شود دولت‌ها در برابر خواسته‌های قدرت‌های برتر کوتاه بیایند. وی با اشاره به تجربه خشکسالی در مصر و مسایلی که منجر به لغو قرارداد خرید گندم از ایران شد ادامه داد: آمریکا فروش گندم به مصر را منوط به حمایت مصر از اسراﺋیل و محاصره غزه کرد.

رییس کمیسیون مجلس تاکید کرد: در حال حاضر در کشورهای منطقه بر سر منابع آبی مناقشه وجود دارد و حتی کشورهای همسایه بر سر پروتکل‌های موجود با ایران در حال بحث و به دنبال ایجاد رژیم‌های جدید هستند همانند رودخانه هیرمند که در حال حاضر موضوع مناقشه ایران و افغانستان است.

رجایی خاطر نشان کرد: سال آینده میلادی پایان آزادی برای استفاده از مرزهای آبی مشترک خواهد بود پس باید برای مدیریت منابع آبی به همراه مصرف بهینه چاره‌اندیشی فوری و مطلوب انجام شود. افزایش جمعیت تا 150 میلیون نفر جزو هدف‌گذاری‌های اساسی کشور است و به منظور تحقق این برنامه و تامین امنیت غذایی که حیاتی و تضمین‌کننده استقلال کشور انقلابی ایران است، الزامی است که از تمام ظرفیت‌های کشاورزی و منابع علمی توانمند بخصوص در زمینه مهندسی ژنتیک استفاده کرده و مانع‌تراشی‌های بیهوده، غیر علمی و غیر مستند را از میان برداریم.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.