استفاده از محصولات تراریخته هیچ گونه مشکلی ندارد!

ایسنا- معاون وزیر دادگستری ضمن تأکید بر ایجاد فضای مناسب برای تبادل نظر دانشمندان ژنتیک گفت: مطابق آخرین پژوهش‌ها استفاده از محصولات تراریخته هیچ گونه مشکلی ندارد. دکتر محمود عباسی دبیر علمی کنگره بین‌الملل حقوق پزشکی، پاسخ به سئوالات فقهی،‌ حقوقی و پزشکی علم ژنتیک را از جمله اهداف برگزاری کنگره بین‌الملل حقوق پزشکی با موضوع حقوق ژنتیک دانست. وی با اشاره به این که بیش از دو دهه از کشف نقشه جامع انسانی گذشته است، گفت: بشر می‌تواند با استفاده از دستاوردهایی که در این حوزه کسب کرده است، ‌تغییرات مختلفی در …


معاون وزیر دادگستری در چهارمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی:

استفاده از محصولات تراریخته هیچ گونه مشکلی ندارد!


ایسنا- معاون وزیر دادگستری ضمن تأکید بر ایجاد فضای مناسب برای تبادل نظر دانشمندان ژنتیک گفت: مطابق آخرین پژوهش‌ها استفاده از محصولات تراریخته هیچ گونه مشکلی ندارد.

دکتر محمود عباسی دبیر علمی کنگره بین‌الملل حقوق پزشکی، پاسخ به سئوالات فقهی،‌ حقوقی و پزشکی علم ژنتیک را از جمله اهداف برگزاری کنگره بین‌الملل حقوق پزشکی با موضوع حقوق ژنتیک دانست.

وی با اشاره به این که بیش از دو دهه از کشف نقشه جامع انسانی گذشته است، گفت: بشر می‌تواند با استفاده از دستاوردهایی که در این حوزه کسب کرده است، ‌تغییرات مختلفی در حوزه ژنتیکی ایجاد کند و مرزهای ناشناخته را بشناسد.

دکتر عباسی که در افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی حقوق پزشکی با موضوع حقوق ژنتیک سخن می‌گفت، با بیان این که در حال حاضر چالش‌های زیادی در عرصه‌های پژوهش و مهندسی ژنتیک در کشور وجود دارد، بیان کرد: تاکنون از منظر حقوقی کمتر به بحث ژنتیک پرداخته شده و باید ابعاد حقوقی آنها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در مورد استفاده از محصولات تراریخته گفت: آخرین پژوهشی که در این حوزه انجام شده است، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده که استفاده از محصولات ترایخته هیچ گونه مشکلی ندارد.

دکتر محمود عباسی اظهار کرد: حقوق پزشکی به عنوان یکی از عرصه های نوین که باید پاسخ های نظام پزشکی را مدیریت کند، نقش مهمی در توسعه بیش از پیش عرصه پزشکی و ژنتیک ایفا می کند.

دبیر علمی کنگره بین‌الملل حقوق پزشکی، مباحث ژنتیکی را یکی از دغدغه‌هاي فکری دست‌اندرکاران و فعالان حوزه‌ ارزش‌های حقوقی و اخلاقی دانست و بیان کرد: به عنوان مثال، تنها در حوزه ژنتیک درمانی مي‌توان با تغییری اندک در ژنتيك بدن، از ابتلاي فردي كه مستعد به بيماري سرطان است، پیشگیری كرد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر ده‌ها پروژه ژنتیکی در کشور در حال بررسی و انجام است، خاطرنشان کرد: در عین حال منظر اخلاقی طرح‌های ژنتیکی باید مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.