آشتی طب سنتی و مدرن به کمک زیست شناسی سامانه ها

سومین کنفرانس زیست شناسی سامانه های ایران صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران رئیس سومین کنفرانس زیست شناسی سامانه های ایران صبح امروز 8 اسفند ماه در مراسم افتتاحیه گفت: با بیولوژی سیستمها تحولی در علم پزشکی اتفاق خواهد افتاد که هر کس بتواند ده سال دیگر از امروز زنده بماند سی سال بر طول عمر او اضافه خواهد شد.

دکتر قانعی افزود: بیولوژی سیستمها، پیش بینی کننده و پیشگیری کننده است و برای هر فرد هم داروی خاصی را پیشنهاد می کند. یعنی به کمک بیولوژی سیستم ها آینده یک سیستم قابل پیش بینی خواهد بود و از رخدادهای ناخواسته هم پیشگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی مدعی هستند با یک مشت علف بیماری ها را درمان می کنند. بیولوژی سیستمها طب غربی و مولکولی را با طب سنتی آشتی خواهد داد.

رئیس سومین همایش زیست سامانه های ایران پیش از این در پیام خود به این کنفرانس گفته بود: هر چند که در توسعه زیست شناسی مولکولی در چند دهه گذشته، موفقیت های خوبی به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص، تولید علم، تولید محصول و تجاری ‌سازی در کشور به دست آمد، لیکن در نهادینه کردن و توسعه انقلاب جدید زیست ‌فناوری که از سال 2000 میلادی بعد از اتمام پروژه ژنوم انسان، تحت عنوان زیست شناسی سامانه‌ ها آغاز شده، توجه و اقدامات لازم در کشور صورت نگرفته است. پیچیدگی­‌های یک فرآیند و حجم فراوان داده­‌های زیستی موجود باعث شده است که استفاده از دیدگاه سامانه‌­ای رشد چشمگیری در زیست­‌شناسی طی دهه­‌های اخیر داشته باشد. دانشگاه تربیت مدرس با همکاری ستاد توسعه زیست­‌فناوری اقدام به برگزاری سومین همایش ملی زیست­‌شناسی سامانه­‌ها کرده است. هدف از  این کنفرانس ارتقاء سطح دانش زیست‌­شناسی سامانه‌­ها و تبیین توانمندی­‌های آن خواهد بود که با گردهمایی متخصصان و فراهم نمودن بستری برای تبادل نظر بین کارشناسان به این مهم دست خواهیم یافت. امید است پس از برگزاری این کنفرانس، با جلب نظر مسئولین و متخصصان، گفتمان زیست‌­شناسی سامانه‌­ها در بین پژوهشگران مرتبط با این تخصص رونق یابد.

گفتنی است با وجود ابهامات امنیتی اخیر مطرح شده در روابط بین المللی دانشمندان، این کنفرانس با حضور تعدادی از دانشمندان سرشناس از سایر کشورها در حال برگزاری است.

سومین کنفرانس زیست شناسی سامانه های ایران به همت ستاد توسعه زیست فناوری و دانشگاه تربیت مدرس در روزهای ۸ و ۹ اسفند در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.