آیت الله نوری همدانی: از سو استفاده از طب اسلامی جلوگیری شود.

آیت الله نوری همدانی در دیدار با وزیر بهداشت مطرح کرد: در اسلام بر طب و بهداشت تاکید شده است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از پايگاه اطلاع رساني حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، وزیر بهداشت ظهر امروز با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد. این مرجع عالیقدر در دیدار با وزیر بهداشت اظهار داشت: طرح تحول سلامت خدمت بزرگی به مردم کشور بود؛ در اسلام همه خدمت‌ها و همه علوم، در یک رتبه هستند ولی برخی از علوم دارای اهمیت هستند؛ یکی از این علوم، علوم مرتبط به طب و بهداشت است.

وی افزود: به قول فرمایش حضرت امام صادق (ع) در هر منطقه مسکونی باید به سه گروه حضور داشته باشند؛ اولین گروه، فقهایی هستند که اسلام‌شناس هستند و اسلام را با همه ابعاد آن می‌شناسند؛ گروه دوم طبیان بصیر و معتمد هستند که بتوانند مردم را درمان کنند و گروه سوم نیز امیران مدیر و عادل هستند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: فعالیت بهداشتی در کشور، فعالیت بسیار مهمی است؛ در اسلام از طب به عنوان یک مساله مهم یاد شده است؛ در اسلام بر این نکته تأکید شده است که اگر کاری نیز قرار است انجام شود به بهترین نحو انجام شود و در عرصه پزشکی نیز باید چنین عمل کرد.

وی تصریح کرد: خدمات مسئولان کشور در عرصه‌های مختلف با هم متفاوت است و خدمات پزشکی و درمانی و بهداشتی از بهترین و مهم‌ترین خدمات به مردم است که مردم نیز رضایت دارند؛ قضاوت مردم نسبت به فعالیت پزشکی در کشور مثبت است ولی نسبت به برخی از امور که مرتبط به معیشت است مردم راضی نیستند که در این زمینه باید توجه شود که همه جریان‌ها در کشور به شکل یکنواخت انجام شود تا مایه رضایت مردم را فراهم کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به شعار امسال نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شد گفت: مساله حمایت از کالای ایرانی بسیار مهم است؛ باید سعی کنید که تجهیزات پزشکی در کشور تولید شود.

وی بیان کرد: در زمینه طب اسلامی باید توجه داشت که اسلام با تمام ابعاد زندگی بشر در ارتباط است؛ اگر کسی بگوید که طب اسلامی را منکر شود کار درستی انجام نداده است ولی برخی از این مساله سوءاستفاده می‌کنند که باید از این سوءاستفاده جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: ورزش ریشه همه دواها است زیرا امراضی که در سنین بالا رخ می‌دهد همگی با ورزش پیوسته از بین می‌رود؛ اگر انسان با ورزش همراه باشد و هر روز حرکت منظم و مداوم داشته باشد قطعاً در مقابل بیماری‌ها مقاومت خواهد شد؛ اگر ورزش فراگیر شود شاید 50 درصد مطب‌ها و داروخانه‌ها خلوت شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.