در دانشگاه تبریز بررسی می شود:

ایمنی محصولات تراریخته و وضعیت آن ها در ایران و جهان

نشست و کارگاه تخصصی “مسائل ایمنی زیستی مرتبط با موجودات تغییریافته ژنتیکی” دقایقی پیش با حضور مسئولین استانی، پژوهشگران و متخصصان برتر مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی ایران و جمع کثیری از دانشجویان و علاقه مندان به زیست فناوری در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران نشست و کارگاه تخصصی “مسائل ایمنی زیستی مرتبط با موجودات تغییریافته ژنتیکی” دقایقی پیش با حضور مسئولین استانی، پژوهشگران و متخصصان برتر مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی ایران و جمع کثیری از دانشجویان و علاقه مندان به زیست فناوری در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

دکتر بهرام باغبان، استاد دانشگاه تبریز و دکتربهزاد قره یاضی، رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی و چهره بین المللی مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی دراین نشست به تشریح وضعیت محصولات تراریخته در ایران و جهان و بررسی شبهات و شایعات مطرح درباره فناوری مهندسی ژنتیک و محصولات تراریخته به ویژه در حوزه سلامت و قوانین و مقررات ملی و بین المللی می پردازند. پرفسور عبدالحسن کاظمی و دکتر فاطمه کاظمیه  اساتید دانشگاه تبریز و دکتر امیر موسوی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری مدرسان این کارگاه تخصصی خواهند بود.

نشست و کارگاه تخصصی “مسائل ایمنی زیستی مرتبط با موجودات تغییریافته ژنتیکی” از سلسله  برنامه های آموزشی پروژه توانمندسازی ایمنی زیستی است که در راستای آگاهی بخشی عمومی درباره محصولات  تراریخته در سراسر کشور در حال برگزاری است. این نشست یک روزه تا ساعت 16:30 روز چهارشنبه چهارم مهر ماه در دانشگاه تبریز ادامه خواهد داشت.

اخبار بیشتر از این کارگاه را در مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران بخوانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.