درباره برچسب گذاری محصولات تراریخته/جریان فناوری هراس، پارازیت یا دچار خواب خرگوشی؟!

اخیرا فردی پس از حمایت دولت یازدهم از تولید ملی محصولات تراریخته، به ناگهان به عنوان یک متخصص همه چیزدان در رسانه­ های گروهی ظاهر شده است. اگرچه این فرد بارهابا ادعاهایی شگفت و مختص به خودش مخاطبان را شگفت زده کرده اما اینبار با انتشار پستی در کانال تلگرام منسوب به خود به راستی مرزهای پیشین را در بیان اظهارات شاذ جابه جا کرده است!

ع.ک فردی است که پس از حمایت دولت یازدهم از تولید ملی محصولات تراریخته، به ناگهان به عنوان یک متخصص همه چیزدان در رسانه­ های گروهی ظاهر شد تا یکی از مهره ­های اصلی هدایت­ کنندگان جریان ضد توسعه علمی در کشور باشد.

این فرد که با یدک کشیدن عنوان “پروفسور” در تلاش است تا مطالب بی اساس و غیر علمی خود را به مردم بقبولاند، با همین عنوان، فعالیت گسترده ای را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی علیه علم مهندسی ژنتیک و محققان این حوزه به راه انداخته است.

گسترده ترین فعالیت وی در کانال تلگرام “بنیاد ملی سبک زندگی سالم” انجام می شود. باید اعتراف کرد این کانال تلگرام به خوبی توانسته وظیفه هراس افکنی میان مردم، بدبین کردن آنها نسبت به مراجعی که سلامت محصولات غذایی را تعیین می کنند-همان هدفی که مد نظر جریان ضد علم در کشور است- را پیاده کند.

اگرچه این فرد بارها و بارها با ادعاهایی شگفت و مختص به خودش مخاطبان را شگفت زده کرده اما اینبار با انتشار پستی در همین کانال تلگرام به راستی مرزهای پیشین خود را جابه جا کرده است!

ع.ک که در تمام مدت فعالیت خود در کانال تلگرام “بنیاد ملی سبک زندگی سالم”جز بی اعتبار کردن خدمت‎گذاران با سابقه نظام و تخریب پژوهشگران و ترساندن مردم و البته بازاریابی برای محصولات تقلبی ارگانیک کار دیگری انجام نداده است، با انتشار پستی در همین کانال تلگرام برچسب گذاری محصولات تراریخته را به مردم ایران تبریک گفته و بدین ترتیب آن را مرهون تلاش های خود دانسته است!!!!! (تصویر 1)

 

تصویر1-ادعای جعلی تلاش برای قانونی شدن برچسب گذاری محصولات تراریخته در یک کانال تلگرامی

باید از ایشان پرسید آیا شما بجز جعل اخبار و تحریف حقایق در خصوص محصولات تراریخته در کانال تلگرام “بنیاد ملی سبک زندگی سالم(!)” کار دیگری انجام داده اید؟  

شما در خصوص محصولات تراریخته بسیار زحمت کشیده اید! از جمله اینکه تصاویر دهشتناک جعلی را جمع آوری و در فضای مجازی به طور گسترده همراه با مطالب مربوط به محصولات تراریخته منتشر کردید تا به هر قیمتی جلوی تولید داخلی محصولات تراریخته در کشور گرفته شود و وارادات آنها استمرار یابد. شما خود اقرار کرده اید که می خواهیم {مردم} وحشت کنند!

جناب پرفسور! برچسب گذاری محصولات تراریخته را نتیجه تلاش خود دانستید، در حالی که همان کسی هستید که برای ترساندن مردم از فناوری مهندسی ژنتیک و ممانعت از تولید ملی محصولات تراریخته، مدعی شدید ژن از طریق مهندسی ژنتیک وارد بیماری سرما خوردگی می شود!!!!!!!  و عجیب تر از آن گفتید با همین علم ویروسی طراحی شده است که ایمان را از دل ها می برد!!!!!!!

اما واقعیت برچسب گذاری محصولات تراریخته در کشور چیست؟

در سال 1388 قانون ایمنی زیستی تصویب شد. اما دولت محبوب پروفسور آیین نامه اجرایی مصوب بند ب ماده 7 قانون ایمنی زیستی را تهیه نکرد. این بند در خصوص آداب برچسب­‎گذاری محصولات تراریخته است. اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم دکتر بهزاد قره یاضی، رییس انجمن علمی ایمنی زیستی ایران، پیش نویس آیین نامه اجرایی مربوط به برچسب گذاری محصولات تراریخته را تهیه کرد که پس از طی مراحل قانونی به تصویب شورای ملی ایمنی زیستی رسید و ابلاغ شد.

جهت آشکار کردن پنهان کاری جناب پروفسور، امضای دکتر قره یاضی -که همواره وانمود کرده اند که مخالف برچسب گذاری محصولات تراریخته است- را ملاحظه کنید (تصویر2).


تصویر 2- آیین نامه اجرایی موضوع بند ب ماده 7 قانون ایمنی زیستی.

ماده 1-5 این آیین نامه و امضای دکتر قره یاضی در این سند را ملاحظه کنید.

آیا شایسته است جناب پروفسور از یک طرف به مردم به خاطر برچسب گذاری محصولات تراریخته تبریک بگوید و از طرف دیگر شخصی را که بانی برچسب گذاری محصولات تراریخته است را به عنوان نفوذی و نماینده راکفلر برای مردم معرفی کند؟

این شیوه بهره برداری از زحمات دیگران یاد آور کلام سعدی است که می گوید:

برو شیر درنده باش، ای دغل              مینداز خود را چو روباه شل

چنان سعی کن کز تو ماند چو شیر      چه باشی چو روبه به وامانده سیر؟

به چنگ آر و با دیگران نوش کن           نه بر فضله دیگران گوش کن

 

سجاد موسوی (کارشناس ارشد زیست فناوری)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.