دکتر یدالله رجایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان: زیست فناوری می تواند مشکلات کشاورزی را حل کند/مسئولین حرف شنوی داشته باشند!

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دکتر رجایی در مراسم افتتاحیه همایش زیست فناوری در خدمت رفاه و تعالی کشور  گفت: بیوتکنولوژی موضوع مهمی است. با توجه به مشکلاتی که در حوزه کشاورزی وجود دارد بیوتکنولوژی می تواند راهگشا باشد.

وی افزود: بیوتکنولوژی یا زیست فناوری می تواند موجب حل مشکلات کشور شود و با بهبود راندمان محصولات کشاورزی، واردات کاهش پیدا کند و تولید بیشتر شود. بیوتکنولوژی موجب بهبود حفاظت از محیط زیست سلامت انسان و امنیت غذایی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خطاب به مسئولین کشور گفت: مسئولین کشور هم باید در این زمینه حرف شنوی داشته باشند و بحث های سیاسی را هم کنار بگذارند و مشکلات را حل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه رتبه 21 دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور از آن واحد زنجان است، فرصت را برای دعوت از انجمن های علمی به ویژه انجمن ژنتیک و انجمن علمی ایمنی زیستی برای توسعه همکاری های مغتنم شمرد.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد میزبان این همایش است که دارای 6 دانشکده مصوب و 130 هزار متر مربع ساختمان مسقف است و دارای 200 رشته تحصیلی مصوب است. 

دکتر رجایی با بیان اینکه کشور ما در جهان رتبه 16 و در خاورمیانه رتبه اول علمی را دارد و در زمینه سلولهای بنیادی رتبه دهم دنیا را به خودمان اختصاص داده ایم، افزود: از نظر رشد رتبه علمی، کشور ما از رتبه 40 در اوایل انقلاب به رتبه اول رسیده است.

 همایش زیست فناوری در خدمت رفاه و تعالی کشوور از سوی ستاد توسعه زیست فناوری و به همت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، انجمن ایمنی زیستی، انجمن علمی زراعت و اصلاح نباتات دانشگاه زنجان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و با حضور دکتر یدالله رجایی، رئیس دانشگاه آزاد زنجان، دکتر جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، دکتر آبسالان، رئیس اداره کل محیط زیست استان، دکتر تولایی، رئیس کمیته ایمنی زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر مرادی، رئیس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی زنجان و جمعی از مروجین کشاورزی، کارشناسان و مدیران، اساتید دانشگاه زنجان، دانشجویان دانشگاه های زنجان و علاقمندان از صبح امروز آغاز به کار کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.