دبیر ستاد زیست فناوری:

راه اندازی پروژه سوخت زیستی در کشور/ تولید داروهای پیشرفته سرطان

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تولید داروهای بیوتکنولوژیک پیشرفته برای درمان سرطان خبر داد. سر آمدان و پژوهشگران برتر زیست فناوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران  به نقل از مهر، مصطفی قانعی، در مراسم تقدیر از سرامدان و پژوهشگران برتر حوزه زیست فناوری گفت: ایران رتبه اول منطقه را در حوزه زیست فناوری به دست آورده و دستیابی به رتبه دهم جهان و کسب سه درصد از بازار جهانی زیست فناوری از اهدافی است که در سال ۱۴۰۴ به آن دست پیدا می‌کند.

وی افزود: راه اندازی شبکه محصول سالم برای تامین امنیت غذایی کشور، ایجاد الگوی تغذیه تلفیقی و استفاده از کودهای زیستی در کشاورزی و برگزاری رویداد مسابقه تحلیل داده های نسل جدید توالی یابی از جمله برنامه هایی است که ستاد توسعه زیست فناوری از آن حمایت به عمل آورده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه این ستاد با ایجاد شتاب دهنده ها و استفاده از سرمایه گذاری جسورانه، تولید و اشتغال بیشتر در کشور را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تمام تلاش ما این است تا بر روی مشکلات و دغدغه های اصلی کشور تمرکز کنیم و بتوانیم با کمک و استفاده از دانش متخصصان زیست فناوری و با رویکرد توسعه محور این مشکلات را برطرف کنیم.

وی حوزه های اولویت‌دار ستاد توسعه زیست فناوری را صنایع غذایی، واکسن های دامی و انسانی، دامپزشکی، محیط زیست، داروهای زیستی، کشاورزی و داروهای پیشرفته و مواد حد واسط دارویی برشمرد.

قانعی با تاکید بر اینکه ستاد توسعه زیست فناوری پیشگام کاهش ارزبری و حمایت از تولید داخلی در کشور است، تصریح کرد: طبق برنامه ای که در ستاد داریم تا سال ۱۳۹۹، ۴۳ داروی بیولوژیک و واکسن و ۲۵ داروی پیشرفته ضد سرطان توسط شرکت های مورد حمایت ستاد تولید خواهد شد.

وی از ایجاد و راه اندازی پروژه سوخت زیستی در کشور خبر داد و گفت: ایجاد طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری با هدف توانمندسازی و استفاده از ظرفیت های پژوهشی دانشگاه ها و نهادهای مختلف علمی کشور و همچنین برگزاری نشست های استانی با هدف تعیین اولویت های ضروری هر استان در حوزه زیست فناوری و تبادل نظر به منظور بستر سازی شبکه فعالان در حوزه زیست فناوری در هر منطقه از کشور از برنامه های ستاد توسعه زیست فناوری است.

پژوهشگران برتر جوان زیست فناوری و سرآمدان این حوزه با حضور دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و مدیران این ستاد مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر صدیقه اسد، دکتر فاطمه پور اصغریان رودسری، دکتر یونس پیله ور سلطان احمدی، دکتر بهاره دبیرمنش، دکتر زهرا درخشان، دکتر سید مهدی دستغیب، دکتر امین رمضانی، دکتر امیر شاملو، دکتر سید محمد موسوی و دکتر مهدی محمدی پژوهشگران برتر جوانی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

دکتر سید نظام الدین حسینی، دکتر علی هاتف سلمانیان، دکتر عباس رضایی و دکتر قاسم محمدی نژاد به عنوان سرآمدان زیست فناوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.