کاهش ۴۸درصدی بودجه ستاد زیست فناوری/ تولید داخل دارو کاهش می یابد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی از کاهش ۴۸ درصد بودجه این ستاد خبر داد و گفت: با کاهش بودجه زیست فناوری، برنامه ریزی برای تولید داروهای زیستی تحت تاثیر قرار می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از پرس شیعه، دکتر مصطفی قانعی در خصوص بودجه ستاد توسعه زیست فناوری اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها همواره در صدد بودیم که ۳۰ داروی زیستی دیگر را به تولید برسانیم که این تعداد در حدود چندصد میلیون دلار ارزش دارند (و در راس واردات هستند) و موجب کاهش هزینه های دولت نیز خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمام بودجه ستاد توسعه زیست فناوری با برنامه ریزی برای تولید داروهای زیستی در راستای کاهش هزینه های دولت بکار گرفته می شود، افزود: این برنامه ریزی با اقدامات ستاد توسعه زیست فناوری به کمک بخش خصوصی و همکاری وزارت بهداشت صورت گرفته است و تمام هدفمان این است که واردات داروهای زیستی کم شود.

بودجه ستاد زیست فناوری ۴۸ درصد کاهش یافت

دکتر قانعی با اشاره به میزان بودجه ستاد توسعه زیست فناوری گفت: سال گذشته بودجه ستاد برابر با ۳۳ میلیارد تومان و امسال در لایحه پیشنهادی برابر با ۱۲میلیارد تومان بوده است و به میزان ۴۸درصد کاهش  پیدا کرده است. هر چه میزان بودجه کم شود به همان میزان از برنامه ها کم می شود و خواه ناخواه به همان میزان دولت باید برای واردات داروهای زیستی هزینه کند.

تولید داخل دارو متوقف می شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: تمام برنامه ریزی های ستاد در راستای تولید داخل است و تولید داخل صرفه جویی ارزی دارد که این به نفع دولت است بنابراین با این وضعیت بودجه، بخشی از کارها و برنامه ریزی ها متوقف می شود و مردم و دولت آسیب می بینند.

وی با تاکید بر اینکه ستاد زیست فناوری ماموریت محور است و کارهای مشخصی را پیگیری می کند، ادامه داد:ما توانستیم با بودجه های سال های قبل حدود ۱۰ تا ۲۰ دانش فنی داروی زیست فناوری را بدست آوریم که این باعث تولید دارو می شود اما این میزان بودجه قطعا در تولید آنها تاثیر گذار خواهدبود.

 دکتر قانعی عنوان کرد:میزان بودجه در برنامه ریزی های ما و در نهایت در تولید داروهای داخلی زیستی موثر واقع خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.