دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی برگزار می شود

دکترشاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت گفت: در راستای تقویت روحیه کاوشگری جامعه دانشگاهی برای کسب معلومات واطلاع از یافته های جدید در عرصه علم دانش، دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در اسفندماه سال جاری در دانشگاه جیرفت برگزارمی شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از اداره کل روبط عمومی وزارت علوم، دکتر کوهستانی vئیس دانشگاه جیرفت در نشست شورای سیاست گذاری برگزاری دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی گفت: برگزاری همایش ها به تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم پژوهشگران، دانشجویان، مدیران و کارشناسان اجرایی و نیز ایجاد زمینه ای برای فعالیت های جمعی کمک شایانی می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا، با تکیه بر تجربه موفق در برگزاری دوره های پیشین این همایش، که با استقبال گسترده پژوهشگران داخلی، خارجی و مدیران و کارشناسان سازمان های اجرایی همراه بود و نیز ضرورت تداوم ایفای رسالت مذکور توسط دانشگاه، دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی در اسفنندماه سال جاری توسط دانشگاه جیرفت برگزارخواهد شد.

رئیس دومین همایش بین المللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های فراوان در بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف این همایش ایجاد زمینه گفتگوهای بین رشته ای پیرامون مسائل مربوط به کشاورزی، حفظ محیط زیست و امنیت غذایی است.

دکترکوهستانی از دیگر اهداف این همایش را تبادل دانش و تجارب در حوزه علوم کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی و تلاش برای تحقق نگاه علمی به حل مسائل کشاورزی و محیط زیست بیان کرد.

در ادامه این نشست دکترمظهری دبیرعلمی همایش بین المللی کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی با بیان این مطلب که محورهای همایش یراساس نیاز روز بخش کشاورزی، محیط زیست و امنیت غذایی برنامه ریزی شده است، گفت: مهم ترین محورهای همایش مدیریت بحران آب در کشاورزی و محیط زیست است که در جامعه امروزی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: فن آوری ها و روش های نوین در تولید محصولات کشاورزی و حفاظت محیط زیست، کشاورزی و آلودگی های زیست محیطی، سلامت غذایی در تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزیان، تنوع زیستی و تولید پایدار محصولات کشاورزی از جمله محورهای همایش است که همه جامعه امروزه با آن در ارتباط هستند و ضرورت دارند تولیدات علمی در این بخش به این سمت حرکت کند.

وی با اشاره به تولید محصولات تراریخته در دنیا خاطرنشان کرد: یکی از محورهای همایش با عنوان محصولات تراریخته است که پژوهشگران می توانند به این موضوع بپردازند.

وی افزود: شورای سیاست گذاری همایش سعی کرده است که محور های همایش به سمت پژوهش های کاربردی سوق داده شود و موضوعاتی را در بربگیرند که جامعه با آن روبه رو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.