سازمان غذا و دارو: درج عبارت «تراریخته» روی اسنک های حجیم شده الزامی است

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پی انتشار برخی اخبار و تصاویر اسنک های حجیم شده با عبارت «اصلاح شده ژنتیکی» یا تراریخته، گفت: درج عنوان تراریخته روی بسته بندی مواد غذایی حاوی مواد اولیه با منشاء تراریخته، الزامی است و این اقدام از سوی تولیدکننده، رعایت ضوابط و اخلاق حرفه ای است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا از سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور گفت: برخی دانه های روغنی از جمله ذرت، سویا و کلزای وارداتی، تراریخته هستند و روغن یا هر فرآورده غذایی استحصال شده از آن، مشمول ضوابط برچسب گذاری محصولات تراریخته و تغییر ژنتیکی یافته می‌شود.

وی ادامه داد: البته این ضابطه و این برچسب صرفا احترام به مشتری و فراهم کردن قدرت انتخاب برای مصرف‌کننده است و هیچ ارتباطی با ایمنی و سلامت آن فرآورده ندارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: فرآورده‌ای که با ضوابط سازمان غذا و دارو تولید و عرضه شود، فارغ از تراریخته یا غیر تراریخته، ایمن و سالم به شمار می رود و اقدام شرکت‌ها در درج عنوان مربوطه یک نکته مثبت اخلاقی، قانونی و حرفه ای است.

جهانپور تاکید کرد: درج عبارت تراریحته هیچ ارتباطی با موضوع تولید اسنک های حجیم شده بر پایه غلات از ذرت دامی ندارد.

وی افزود: بخشی از مشکلات شرکت‌های استفاده کننده از ذرت های دامی، همین عدم صداقت و عدم رعایت ضوابط فنی و استانداردهای بهداشتی بوده و این دو موضوع را به هم پیوند نزنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.