دانشجویان البرزی از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بازدید کردند

به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز دانشجویان دانشگاه خوارزمی از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، دانشجویان رشته بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی در قالب طرح ملی ایران مرز پرگهر از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کردند.

گفتنی است پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در سال 1379 با هدف توسعه و استفاده از فناوری‌های نوین کشاورزی در جهت حل مشکلات بخش کشاورزی، تأمین امنیت غذایی کشور، ارتقاء سطح سلامت غذایی جامعه، حفاظت از منابع پایه و بسترهای زیست محیطی در راستای توسعه پایدار، تولید علم و ثروت و کمک به ایجاد اشتغال مولد و خوداتکایی در محصولات کشاورزی تأسیس شده است.

قابل ذکر است در این بازدید که دانشجویان مقطع کارشناسی رشته‌ بیوتکنولوژی دانشگاه خوارزمی حضور داشتند، با همراهی کارشناسان آزمایشگاه‌ها بخشهای تحقیقاتی مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی، کشت بافت و سلول، بیوتکنولوژی میکروبی و فیزیولوژی مولکولی تشریح شد و مورد بازدید قرار گرفت.

آشنایی با دانش فنی کشت، داشت و برداشت سالیکورنیا گیاهی شورپسند که نمک سبز تولید شده از این گیاه می‌تواند جایگزین نمک طعام در صنایع غذایی شود از بخش‌های دیگر این بازدید بود. گیاه سالیکورنیا می‌تواند در حضور آب و خاک با شوری زیاد رشد کرده و تکثیر شود و سبب ایجاد نسل جدید صنعت کشاورزی بر مبنای اقتصاد مقاومتی ‌شود.

همچنین دانشجویان از بخش تحقیقاتی گیاه استویا که یک گیاه با قدرت شیرین کنندگی بسیار قوی است و می‌تواند یک جایگزین مناسب برای قندهای تصفیه شده باشد بازدید کردند و کارشناس بخش به توضیحاتی در خصوص خواص و روش‌های تحقیقاتی این گیاه پرداخت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.