ایران کشوری پیشرفته در حوزه علمی و توانمند از جنبه قانونی است

رییس انجمن ایمنی زیستی کشور در سمینار «بیوتکنولوژی میکروریزها و مهندسی ژنتیک»، در دانشگاه یزد گفت: ایران کشوری پیشرفته در حوزه علمی و توانمند از جنبه قانونی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، دکتر قره یاضی رییس انجمن ایمنی زیستی کشور که به دعوت دانشگاه یزد در سمینار «بیوتکنولوژی میکروریزها و مهندسی ژنتیک»، صحبت می کرد، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر با اعضای هیات علمی دانشگاهها گفت: ایران کشوری پیشرفته در حوزه علمی و توانمند از جنبه قانونی است.

وی افزود: فناوری هراسی در این کشور جایگاهی ندارد و مخالفین تولید  ملی محصولات تراریخته که با وجود قلت، صدای بلندی دارند و به یمن محافل قدرتمند در رسانه های خاص صدایشان اکو می شود، به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.

دکتر قره یاضی با بر شمردن مشکلات امروز سبک زندگی و با تاکید بر پرهیز از عوامفریبی و عوامگرایی، گفت: برخلاف ادعای فناوری هراسان هر چیزی طبیعیش خوب نیست. وی در ادامه افزود: موز طبیعی و هویج طبیعی و ذرت طبیعی اصولا خوراکی نیستند و انچه ما امروز در سبد غذایی خود داریم همه و همه اصلاح شده ژنتیکی هستند و محصولاتی هستند که معایب انها بر طرف شده است.

دکتر قره یاضی ادامه داد: من به عنوان یکی از موسسین انجمن ارگانیک اعلام می کنم که این انجمن غیر علمی است و بر مبنای تجارت و سوداگری فعالیت می کند. وی گفت: در عین احترام به تجار عرض می کنم که بی اخلاقی و دروغ و تحریف نباید مبنای تجارت را تشکیل دهد.

رییس انجمن ایمنی زیستی ایران با اشاره به مقاله ای که از سوی انجمن علمی بین المللی تحقیقات کشاورزی ارگانیک در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، گفت: بر این اساس با وجود تلاش و تبلیغ گسترده یکصد سال گذشته، سطح زیر کشت محصولات ارگانیک زیر یک درصد است که حکایت از کاستی ها و ناکارآمدی این روش تولید غذا برای تعذیه جمعیت رو به رشد جهان است.

موسس انجمن ارگانیک گفت: ما مخالف ارگانیک نیستیم، اما مخالف تقلب، شارلاتانیزم و دروغ و دغل در تجارت ارگانیک هستیم. وی ادامه داد: ما معتقدیم وزارت بهداشت و سازمان استاندارد باید بر تولید ارگانیک اعمال نظارت کند. زیرا گزارشات بین المللی متعددی  مبنی بر وجود تا ده برابر آفلاتوکسین در محصولات ارگانیک و سرطانزایی آنها منتشر شده است.

دکتر قره یاضی گفت: در هیچ یک از مراجع علمی معتبر بین المللی “سلامت و ایمنی”جزو ویژگی های محصولات ارگانیک برشمرده نشده است. وی تشریح کرد: این یک عوامفریبی است که بگوییم محصولات ارگانیک سالمتر یا خوشمزه تر هستند، زیرا در تعریف ارگانیک سلامت و خوشمزگی از اساس وجود ندارد. رییس انجمن ایمنی زیستی کشور در خاتمه تاکید کرد: محصولات ارگانیک را باید همچون محصولات طبیعی از جنبه سلامتی و وجود آلاینده ها به ویژه آفلاتوکسین مورد بررسی جدی قرار داد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.