جشنواره‌های ایده‌پردازی راهی برای حل مشکلات حوزه آب و کشاورزی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برگزاری جشنواره های ایده پردازی و استارتاپ ها می تواند به حل مسایل حوزه آب و کشاورزی و ارایه راهکارهای علمی و فناورانه در این زمینه کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادر قلی ابراهیمی با بیان اینکه آب و خاک و سایر حوزه های کشاورزی و محیط زیست یک مساله حاکمیتی است، اضافه کرد: در ستاد توسعه فناوری آب و خشکسالی معاونت علمی عمده فعالیت ها حاکمیتی است تا بتوانیم با حضور دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان زیر چتر استارت آپ ها فعالیت های حاکمیتی را گسترش دهیم.

این مسئول افزود: دانشگاهی که مبتنی بر پول نفت اداره شود همیشه باید برای مطالعات خود محتاج منابع مالی باشد.

قلی ابراهیمی ادامه داد: ۱۱ ستاد در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می کنند که اصلاً با پژوهش کاری ندارد و مشکلی هم برای تامین منابع ندارند.

وی اظهار داشت: در حوزه علمی و فناوری سیستم آمایش ما مشکل دارد به طوری که به طور مثال اگر در یک استان خشک کشور به اشتباه صنعتی خاص مستقر شده ناشی از اشکالات آمایشی است.

ابراهیمی بر توسعه کشت گلخانه ای در کشاورزی تاکید کرد و افزود: کشت گلخانه ای، بسیاری از مشکلات در رابطه با تامین منابع آب را می تواند حل و فصل کند بنابراین باید توسعه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری از هر طرح فناورانه که بتواند مسایل کشور را حل کند استقبال می کند، افزود: سال گذشته سامانه پذیرش پایان نامه ها و رساله هایی که مسایل دانشی و فناورانه را دنبال کنند ایجاد شد اما استقبال از این سامانه کافی نبود.

قلی ابراهیمی با اشاره به حمایت از سرمایه گذاری های ریسک پذیر گفت: محدودیت اصلی ما نه در زمینه مالی بلکه در نبود تقاضا است.

وی با اشاره به اجرای طرح گسترش صنعت پرورش ماهی در قفس در استان های شمالی کشور اظهار داشت: این طرح به صورت آزمایشی با استفاده از فناوری های روز اجرا می شود تا صیادان با الگو برداری از این استان ها این طرح را در سایر استان های کشور اجرایی کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.