صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری با تولید داروهای بیوتکنولوژی

مدیرعامل یک شرکت دارویی بیوتکنولوژی از صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری با تولید این داروها در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر هاله حامدی‌‌فر مدیرعامل یک شرکت تولید داروهای بیوتکنولوژی امروز در مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار، گفت: با تولید داروهای بیوتکنولوژی در ایران سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ایجاد می‌شود. 

وی افزود: سهم ایران از بازار جهانی بیوتکنولوژی کمتر از نیم‌درصد است، اما تعداد شرکت‌های بیوتکنولوژی از 60 شرکت در سه سال قبل به 75 شرکت در حال حاضر رسیده است. 

دکتر حامدی‌فر همچنین گفت: 33 قلم داروی بیوتکنولوژی در ایران تولید می‌شود که 154 میلیون دلار ارزبری دارد و مجموع تولید داروهای بیوتکنولوژی سالانه بیش از یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ایجاد کرده است. 

مدیرعامل شرکت سیناژن با بیان اینکه 8 شرکت زیرمجموعه در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی ایجاد شده است، گفت: در این شرکت‌ها 3 هزار و 500 اشتغال مستقیم ایجاد شده و صادرات دارو توسط این شرکت‌ها به 40 میلیون دلار در سال می‌رسد که این رقم 50 درصد صادرات دارویی کشور را شامل می‌شود. 

به گفته حامدی‌فر، در سال گذشته 14 هزار و 500 میلیارد ریال صرفه‌جویی بیمه دارویی از محل تولید داروهای بیوتکنولوژی در کشور ایجاد شده و در حال حاضر بیش از 1.6 میلیون بیمار خاص از داروهای بیوتکنولوژی استفاده می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.