تسلیت نماینده انجمنهای علمی در شورای عتف درپی شهادت سردار سلیمانی

رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی ایران به عنوان نماینده انجمن های علمی کشور در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، بهزاد قره یاضی رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی ایران به نمایندگی از جامعه علمی و انجمن های علمی کشور در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در مورد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

« مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (۲۳، سوره مبارک احزاب﴾

از میان مؤمنان مردانی‏ هستند که به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا کردند، برخی از آنان به شهادت رسیدند و برخی از آنها در انتظار شهادتند و [هرگز عقیده خود را] تغییر ندادند (۲۳، سوره مبارک احزاب)

انالله و اناالیه راجعون؛

اگرچه خبر شهادت سرافرازانه سردار نستوه حاج قاسم سلیمانی اندوه و سوگواری را بر دل مومنان و مجاهدان به ویژه جمعیتی عظیم از ایرانیان و آزادی خواهان جهان مستولی کرد، اما از سوی دیگر و از منظری دیگر این شهادت شایسته تبریک و ابراز مسرت برای او و برای اهل اندیشه است! به راستی مرگ در بستر شایسته این مجاهد نستوه بود؟ اگرچه او خیلی زود از میان ما رفت، اما توفیق شهادت به دست شقی ترین آدمکشان و سرکرده اوباش جهان، فضیلتی نیست که نصیب هر کسی شود. یقینا با زندگی پر برکت و پربار آن شهید سفر کرده، مرگی زیباتر از این را نمی‌شد تصور کرد: شهادت و پرواز در اوج آزادی و در راه مجاهدت برای جهان اسلام.

اینجانب به نمایندگی از جامعه علمی کشور ضمن تسلیت فقدان این مجاهد و فرمانده بی بدیل جهان اسلام به رهبری و مردم شریف ایران و عراق و سوریه و جهان اسلام، به ذکر دو ویژگی او بسنده می کنم و باقی را برای اهل فضل و یاران نزدیکش می سپارم.

ویژگی اول آن شهید فروتنی، دوربین گریزی و حرکت مستقیم و بی حاشیه در جهت تعالی اسلام و یاری به مستضعفان جهان بود. اگرچه خیلی ها در تلاش بودند او را وارد بازی های سیاسی داخلی کرده و از محبوبیتش برای جریان فکری خاصی بهره ببرند، اما او هرگز از صراط مجاهدت منحرف نشد و جز مهربانی با مردم خود نکرد و برای سپاه عزیز محبوبیت به ارمغان آورد.

ویژگی دیگر آن شهید ولایتمداری متواضعانه، حقیقی و واقعی بود. او در عین طی مدارج عالی نظامی افتخارش این بود که خود را «سرباز صفر ولایت» معرفی کند. از همین رو است که امروز اگرچه همه ما عزاداریم، اما سید عزاداران و مصیبت دیدگان، حسینی است که عباس دلاورش را از دست داده است.

التیام این درد، پیمودن راه آن شهید و تاسی به منش، رفتار ، گفتار و ایمان اوست. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

جامعه علمی کشور علاوه بر مشارکت در برنامه های ویژه گرامیداشت این شهید، مراسم خاصی را نیز برای این عزیز رحلت کرده تدارک خواهد دید و اتحاد دانشمندان در گرامیداشت خادمان و سلحشوران عرصه دفاع مقدس و فرماندهان محبوب نظامی را به نمایش خواهد گذاشت. والسلام.»

بهزاد قره یاضی؛ نماینده انجمن های علمی کشور در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.