دکتر خرمی وفا

درج عنوان “غیرتراریخته” روی برخی محصولات تنها برای جلب مشتری بیشتر است.

این روزها واژه تراریخته روی برخی محصولات غذایی خودنمایی می‌کند و پرسش‌های زیادی را در مورد خریدن یا نخریدن این نوع محصولات برای خانواده‌ها در پی داشته است.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری ایسنا، این روزها واژه تراریخته روی برخی محصولات غذایی خودنمایی می‌کند و پرسش‌های زیادی را در مورد خریدن یا نخریدن این نوع محصولات برای خانواده‌ها در پی داشته است.

دکتر محمود خرمی‌وفا مدیر گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه، اظهار کرد:

وی در پاسخ به اینکه چرا عنوان محصول تراریخته را بیشتر روی روغن های خوراکی می‌بینیم، گفت: شاید این موضوع به این دلیل است که بیشترین کار برای تولید محصولات تراریخته روی محصولاتی مثل ذرت، سویا، کلزا(کانولا) و … صورت گرفته است.

خرمی وفا در ادامه با اشاره به ملزم بودن تولیدکنندگان به ذکر عنوان تراریخته روی محصولات تولیدی خود، گفت: یکی از حقوق مصرف کنندگان این است که از تراریخته بودن یا نبودن محصولی که قرار است خریداری کنند مطلع باشند، لذا تولیدکنندگان موظف به درج عنوان تراریخته هستند.

خرمی وفا در ادامه با انتقاد از درج عنوان “غیرتراریخته” روی برخی محصولات، گفت: درج این عنوان به هیچ عنوان علمی نیست و تنها برای جلب مشتری بیشتر است.

  • با اندکی تلخیص و اضافات ، انتشار نظرات متخصصین الزاما به معنی تایید تمام مفاد آن مطلب نیست و صرفا برای تضارب آرا و گردش آزاد اطلاعات صورت می گیرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.