مراسم افتتاحیه شانزدهمین کنگره ملی و چهارمین کنگره بین‌المللی ژنتیک ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، روز چهارشنبه  29 مرداد 1399 مراسم افتتاحیه شانزدهیمن کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی ژنتیک ایران  GC2020 بصورت نیمه حضوری/نیمه مجازی در تالار شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. در ابتدای مراسم، دکتر تولایی رئیس کنگره ضمن خوشامدگویی و ابراز خوشحالی از آغاز به کار کنگره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، روز چهارشنبه  29 مرداد 1399 مراسم افتتاحیه شانزدهیمن کنگره ملی و چهارمین کنگره بین المللی ژنتیک ایران  GC2020 بصورت نیمه حضوری/نیمه مجازی در تالار شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در ابتدای مراسم، دکتر تولایی رئیس کنگره ضمن خوشامدگویی و ابراز خوشحالی از آغاز به کار کنگره با توجه  مشکلات ایجاد شده در پی  بیماری عالمگیر کووید_19 به مواردی  در رابطه با حفظ تنوع زیستی و انتقال این سرمایه ی عظیم به نسل بعد اشاره کرد.

رئیس کنگره ژنتیک در ادامه از همکاری انجمن ژنتیک و بیوفیزیک ایتالیا قدردانی کرد. وی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت های قابل توجه در علم ژنتیک، تلاش علمی هماهنگ و بحث و تبادل نظر میان دانشمندان و اندیشمندان این حوزه ضرورت دارد.

در ادامه مراسم خانم پروفسور والریا پولی به معرفی انجمن بیوفیزیک و بیولوژی مولکولی ایتالیا پرداهت.

در این مراسم از آقای دکتر علی اصغر عالمی به عنوان چهره تاثیر گذار اجتماعی به پاس وقف اموال در جهت احداث کتابحانه، کمک به ساخت دانشگاه و نیز اهدای ساختمانی در دامغان تجلیل به عمل آمد.

در انتها و بصورت آنلاین، بنیاد ژنتیک دامغان که کل ساختمان آن توسط آقای دکتر عالمی وقف شده بود، آغاز به کار کرد.

از دیگر سخنرانان این جلسه آقای دکتر سید جواد مولی و خانم دکتر مریم مهاجری بودند که به شرح اهداف کنگره و ابلاغ تقویم کنگره پرداختند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.