معرفی کتاب- بیوتکنولوژِی به زبان ساده

بیوتکنولوژی یا زیست فناوری شاخه مهمی از علم و فناوری است که دنیا را متحول می کند. بسیاری از ما برای زندگی روزمره خود به این فناوری محتاج هستیم. بسیاری از غذاها و داروهایی که ما مصرف می‌کنیم از طریق از طریق بیوتکنولوژی تولید شده اند. بیوتکنولوژی می تواند کشاورزی را رونق ببخشد، محیط زیست را احیا کند، پزشکی را متحول کند و حتی مجرمان را شناسایی رسوا کند و در شناسایی آنها به پلیس کمک کند.

کتاب های بسیاری در زمینه بیوتکنولوژی وجود دارد نوشتن کتابی در مورد بیوتکنولوژی برای بزرگسالان کاری چالش بر انگیز است اما نوشتن کتاب به زبان ساده از ان هم چالش بر انگیز تر است چراکه مفاهیم پیچیده‌اند و ساده کردن آنها بسیار مشکل است. نوشتار حاضر تلاشی است برای قابل درک کردن مفاهیم بیوتکنولوژی و جذاب کردن آن برای نوجوانان.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران با هدف ابهام زدایی و ارائه اطلاعات صحیح و علمی به زبان ساده برای توسعه بیوتکنولوژی و به ویژه شاخه مهمی از آن به نام مهندسی ژنتیک تاسیس شده است. انتشار این کتاب ساده برای نسل جوان گامی بسیار ضروری است چرا که برخی رقبای خارجی و دوستان ناآگاه داخلی از هیچ تلاشی برای جلوگیری از استفاده از این فناوری در کشور دریغ نمی کنند مرکز اطلاعات  بیوتکنولوژی ایران امیدوار است نسل جوان نسل جوان ایران زمین با خواندن این کتاب به درک و بینش صحیح از این علم دست یافته و از آن در جهت پیشرفت کشور استفاده بهینه کنند.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران برخورد فرض می داند از حمایت های بی دریغ ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انجمن بیوتکنولوژی، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و انجمن ایمنی زیستی قدردانی کند. هم چنین بر خود فرض می‌دانیم از حاصل آثار هنری هنرمند جوان و خوش آتیه کشورمان خانم ستوده یارمحمودی نیز که مطالب کتاب را به زیور نقاشی های ارزشمند خود آراستن تشکر و قدردانی کنیم .

بهزاد قره یاضی نغمه عبیری شقایق فکوری

کتاب بیوتکنولوژی به زبان ساده را از اینجا دانلود کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.